گوگل پنالتی چیست: 25 دلیل پنالتی گوگل + روش تشیخص و رفع آن

گوگل پنالتی چیست؟ گوگل می‌تواند به خاطر دلایلی مثل درج محتوای بی‌کیفیت، استفاده بیش از حد کلید واژه در یک صفحه و … سایت شما را در نتایج گوگل پایین بیاورد یا آن را از نتایج حذف کند! به این کار گوگل پنالتی یا جریمه گوگل می‌گویند. البته شما برای تشخیص و رفع کردن اخطار پنالتی گوگل سایت، می‌توانید بررسی کنید که ترافیک بازدید سایتتان کاهش یافته یا از ابزار سرچ کنسول استفاده کنید. برای رفع کردن آن هم روش‌های مختلفی مثل برداشتن لینک‌های اضافی و اضافه کردن محتوای خوب وجود دارد که ما در ادامه این مطلب از آرنا ویژن آنها را برایتان توضیح خواهیم داد.

گوگل پنالتی (google penalty) چیست؟

گوگل قوانینی دارد که شما با رعایت آنها شانس بالا آمدن سایت‌تان در نتایج جستجویش بیشتر می‌شود. اما اگر این قوانین را زیر پا بگذارید، گوگل شما را جریمه می‌کند و رتبه‌بندی شما را در نتایج پایین می‌آورد که به این کار گوگل پنالتی می‌گویند. اما آیا شما می‌دانید که انواع جریمه گوگل چه هستند؟

(شما می توانید برای دریافت مشاوره سئو با متخصصان آرناویژن تماس حاصل نمایید)

معرفی گوگل پنالتی

انواع جریمه های گوگل

انواع جریمه گوگل: Manual Penalty یا پنالتی دستی

اگر یکی از کارمندان Google سایت شما را بررسی کرده باشد و چیزی را پیدا کرده باشد که از قوانین Google تخطی می‌کند، می‌تواند گزارش گوگل پنالتی آن را بدهد. در نتیجه، به این نوع جریمه گوگل توسط کارکنان گوگل Manual Penalty می‌گویند.

انواع جریمه گوگل: پنالتی الگوریتمیک یا اتوماتیک یا Algorithmic Penalty

گوگل مدام در حال رصد کردن وب سایت‌ها است و الگوریتم‌های مخصوصی را برای این کار دارد. زمانی که الگوریتم‌ها سایت شما را چک می‌کنند و متوجه عاملی در آن می‌شوند که قوانین گوگل را زیر پا می‌گذارد، آنها گوگل پنالتی را به طور اتوماتیک روی سایتتان اعمال می‌کنند.

با این حال، آیا شما می‌دانید که الگوریتم‌های مختلف و نقش آنها در اعمال پنالتی‌های مختلف سایت‌ها چیست و چه روشی را می‌توانیم برای رفعشان به کار ببریم؟

( جهت دریافت انواع طراحی هویت بصری از جمله سفارش طراحی ست اداری و قیمت طراحی لوگو با متخصصان آرنا ویژن در ارتباط باشید)

نقش الگوریتم‌ها در گوگل پنالتی سایت‌ها 

اخطار پنالتی گوگل با الگوریتم پاندا و روش رفع آن

یکی از الگوریتم‌های گوگل پاندا و کارش بررسی محتوای سایت‌ها است. بنابراین، زمانی که محتوای سایتتان تکراری یا کم کیفیت باشد، این الگوریتم گوگل پنالتی را برای سایتتان اعمال خواهد کرد.

برای رفع آن، شما باید محتوای تکراری و ضعیف سایتتان را حذف یا بهتر کنید. شما می توانید سفارش تولید محتوا سایت و بلاگ خود را با اطمینان خاطر از کیفیت به متخصصان آرناویژن بسپارید.

پنالتی با گوگل با الگوریتم پنگوئن و روش رفع آن

طبق الگوریتم پنگوئن ایجاد بک لینک های اسپم و نامرتبط با سایتتان می تواند شما را در دام پنالتی شدن بندازد.

اگر شما در سایتتان بک لینک‌های اسپم یا غیر عادی بگذارید، الگوریتم پنالتی گوگل پنگوئن آنها را شناسایی کرده و گوگل پنالتی را برای سایت‌تان اعمال می‌کند. برای رفع این جریمه شما باید بک لینک‌های خراب‌تان را حذف کرده و بک لینک‌های با کیفیت و مرتبط با محتوای سایتتان را بگذارید.

پنالتی گوگل با الگوریتم دزدان دریایی

الگوریتم دزدان دریایی مربوط به محتوای غیرقانونی است که قانون کپی رایت را نقض می‌کند. بنابراین، برای رفع این گوگل پنالتی شما باید این محتوا را حذف کنید.

( متخصصان آرنا ویژن ساخت ویدئوی آموزشی و انواع موشن گرافیک مناسب وبسایت و کسب و کار شما را با بهترین کیفیت انجام می دهند، برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آرناویژن در ارتباط باشید.)

انواع جریمه گوگل

پنالتی در گوگل با مرغ مگس خوار و روش رفع آن

الگوریتم مرغ مگس خوار بیشتر روی افزایش درک google از هدف کاربر برای جستجو تمرکز می‌کند. برای مثال، اگر شما در گوگل سرچ کنید بهترین فروشگاه برای خرید قهوه کجا است؟ این الگوریتم با توجه به مکان و زبان شما سعی می‌کند نتایج مورد نظرتان را پیدا کند.

اما اگر شما محتوایی با کلمه کلیدی اصلی خرید قهوه را نوشته باشید، اما مطلبتان محتوای محلی مثل اماکن خرید قهوه را پوشش ندهد، سایت شما ممکن است در کلمه‌های کلیدی مثل مکان‌های خرید قهوه رتبه نیاورد.

بنابراین، نقش الگوریتم مرغ مگس خوار بیشتر در مورد بهبود نتایج جستجو است و گوگل پنالتی آن مستقیم روی سایت اعمال نمی‌شود. برای جلوگیری از این مشکل می توانید سفارش تولید محتوا سئو فرندلی را کارشناسان آرناویژن بسپارید.

الگوریتم طرح‌بندی (Page Layout) و نحوه رفع آن

آیا سایتتان خیلی تبلیغات مزاحم دارد؟ داشتن تبلیغات کزاحم تجربه کاربری سایت را کاهش می‌دهد. در این صورت، الگوریتم طرح‌بندی گوگل، گوگل پنالتی را شامل سایتتان می‌کند. برای رفع آن هم شما باید تبلیغات مزاحم در سایتتان را کم کنید.

(برای سفارش تولید محتوا ویدئویی و اطلاع از قیمت تیزر تبلیغاتی با متخصصین شرکت آرنا ویژن تماس بگیرید و یا به وبسایت آرناویژن مراجعه نمایید.)

الگوریتم فرد (fred algorithm) و نحوه رفع آن

اولویت الگوریتم پنالتی گوگل فرد در گوگل ارزش محتوای سایت برای کاربران است. وقتی که این الگوریتم ببیند که شما محتوای ارزشمندی تولید نکرده‌اید، به شما گوگل پنالتی را می‌دهد. برای رفع چنین جریمه‌ای، شما باید محتوایی تولید کنید که تمرکزش بهبود تجربه کاربری باشد.

جریمه دستی: پنالتی در گوگل توسط کارشناسان و روش رفع آن

ما قبلاً توضیح دادیم که اگر یکی از کارمندان گوگل متوجه زیر پا گذاشتن قوانین گوگل در سایتتان شوند، گوگل پنالتی را برایتان اعمال می‌کنند.

بنابراین، برای رفع این جریمه دستی شما باید هر مشکلی که سایتتان دارد را برطرف کرده و درخواست مجدد بررسی سایت برای برطرف کردن جریمه را بدهید. اما آیا شما می‌دانید که دلایل این جریمه شدن‌ها چه هستند؟

(برای سفارش و اطلاع از قیمت طراحی سایت پوشاک، قیمت طراحی سایت وردپرس با متخصصین شرکت طراحی سایت آرنا ویژن تماس بگیرید و یا به وبسایت آرناویژن مراجعه نمایید.)

نحوه پنالتی شدن سایت توسط کارشناسان گوگل

مهم‌ترین دلایل جریمه شدن توسط گوگل

دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل: 1. معاوضه بک لینک

وقتی که یک سایت دیگر به سایت شما بیش از حد لینک می‌دهد و شما هم به آن سایت لینک زیاد می‌دهید، google شک می‌کند که شاید شما عمداً می‌خواهید سایتتان را در نتایج گوگل بالا بیاورید و سایتتان را شامل گوگل پنالتی می‌کند.

دلایل پنالتی شدن سایت: 2. تعداد زیاد بک لینک به یک سایت در یک صفحه

لینک دهی به سایتتان باید طبیعی باشد. از اینرو، اگر سایتی در یکی از صفحاتش خیلی بیش از حد به سایت شما لینک بدهد، ممکن است شک گوگل را برانگیزد و برای شما جریمه گوگل را اعمال کند.

دلایل پنالتی با گوگل: 3. هدف‌گیری یک انکر تکست مشخص

در صورتی که انکر تکست شما به صفحه‌ای که آن را لینک گذاری کرده‌اید ربطی نداشته یا بیش از حد برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، گوگل به هدف شما برای دستکاری رتبه‌گیری در نتایج شک می‌کند و گوگل پنالتی را برایتان اعمال خواهد کرد.

( به منظور اطلاع از تعرفه سئو حتما با کارشناسان شرکت آرناویژن تماس بگیرید)

دلایل پنالتی با گوگل: 4. لینک گرفتن از سایت‌های غیر هم زبان

در اکثر موارد، کاربران ترجیح می‌دهند که محتوای سایت‌هایی را بخوانند که هم زبان خودشان هستند. بنابراین، وقتی که شما از سایت‌های غیر هم زبان لینک می‌گیرید، گوگل این فعالیت را مشکوک تلقی کرده و گوگل پنالتی را برایتان اعمال می‌کند.

دلایل پنالتی با گوگل: 5. استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی (PBN)

شبکه‌های وبلاگ خصوصی گروهی از سایت‌ها هستند که یک نفر آنها را اداره و از آنها برای دستکاری رتبه‌گیری در نتایج گوگل استفاده می‌کند. بنابراین، اگر گوگل بفهمد شما از این شبکه استفاده می‌کنید گوگل پنالتی را شامل سایتتان می‌کند.

دلایل پنالتی شدن سایت: 6. لینک‌هایی که در تمام صفحات سایت تکرار می‌شوند

نحوه لینک‌سازی شما در سایت باید طبیعی و بیشتر در بدنه سایت باشد.

 اگر گوگل ببیند که شما در تمام قسمت‌های سایت مثل سایدبار و فوتر لینک‌سازی کرده‌اید، آن را غیر طبیعی در نظر می‌گیرد و گوگل پنالتی را شامل سایتتان می‌کند. 

(برای سفارش و اطلاع از قیمت طراحی سایت رستوران، قیمت طراحی سایت سازمانی با متخصصین شرکت طراحی سایت آرنا ویژن تماس بگیرید و یا به وبسایت آرناویژن مراجعه نمایید.)

دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل

دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل: 7. کامنت‌گذاری اسپم یا بیش از حد در فروم‌ها

شما باید کامنت‌های کاربران به دقت بررسی کنید و ببینید که لینک گذاری آنها بیش از حد نیست یا لینک به سایت دیگر مرتبط با محتوای سایتتان است. در غیر این صورت، گوگل برای شما گوگل پنالتی را اعمال می‌کند.

دلایل پنالتی شدن سایت: 8. دامنه‌هایی که کلیدواژه باشند

در صورتی که نام دامنه سایت‌تان را دقیقاً مخاطب با کلید واژه اصلی کسب و کار یا سایتتان بزنید، گوگل شاید فکر کند که شما قصد شکستن قوانینش را دارید و پنالتی شدن سایت را شامل حالتان می‌کند.

دلایل جریمه شدن توسط گوگل: 9. درج محتوای بی‌کیفیت در سایت

اگر محتوای تولیدی شما در سایت کم کیفیت باشد و کاربران از آن ناراضی باشند، گوگل متوجه می‌شود و با اعمال google penalty رتبه سایت‌تان در نتایج را پایین می‌آورد. برای سفارش تولید محتوا با کیفیت با کارشناسان آرناویژن تماس حاصل نمایید.

دلایل پنالتی شدن سایت: 10. محتوای تکراری

مثل محتوای ضعیف، محتوای تکراری هم هیچ ارزشی به تجربه کاربران اضافه نمی‌کند. در نتیجه، گوگل برای شما جریمه گوگل را اعمال خواهد کرد.

دلایل جریمه شدن توسط گوگل: 11. استفاده بیش از حد از یک کلیدواژه در صفحه

استفاده از کلیدواژه‌ها در متن یکی از راه‌های اصلی رتبه‌گیری سایت شما در نتایج گوگل است. البته شما باید این کار را به طور طبیعی انجام دهید، وگرنه گوگل فکر می‌کند برای سایتتان گوگل پنالتی را اعمال می‌کند.

دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل: 12. استفاده بیش از یک بار از تگ H1

هر سایتی که ساختار محتوایش درست باشد، فقط یک بار از تگ H1 در بالای صفحه استفاده می‌کند و بقیه تگ‌ها از نوع H2 و H3 هستند. بنابراین، اگر سایت شما بیش از یک بار از این تگ استفاده کند، گوگل فکر می‌کند که ساختار محتوایش نادرست است و گوگل پنالتی را برای آن اعمال می‌کند.

(کارشناسان آرنا ویژن تولید محتوای اینستاگرام و طراحی کاور پست اینستاگرام را به صورت حرفه ای و با رعایت اصول صحیح انجام می دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت و نحوه سفارش با متخصصان آرناویژن در ارتباط باشید.)

دلایل پنالتی شدن سایت

دلایل پنالتی شدن سایت: 13. تبلیغات زیاد در above-the-fold

اگر شما تبلیغات زیادی را در قسمت بالایی سایتتان گذاشته باشید، کاربر باید مدام به پایین صفحه بیاید تا محتوای شما را ببیند. چنین چیزی منجر به تجربه کاربری بد و شمول گوگل پنالتی برای سایتتان خواهد شد.

دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل: 14. لینک‌های خروجی خراب

لینک خروجی خراب کاربران را به سایت‌های ناامن و با محتوای ضعیف هدایت می‌کند که تجربه کاربریشان از سایتتان را پایین می‌آورد. بنابراین، گوگل برای سایت‌تان پنالتی گوگل را اعمال می‌کند.

دلایل پنالتی شدن سایت: 15. نداشتن sitemap

نداشتن sitemap مستقیماٌ باعث پنالتی شدن سایتتان نمی‌شود. اما خود sitemap به خزنده‌های گوگل کمک می‌کند تا سریعتر سایتتان را ایندکس کنند. بنابراین، نداشتن آن ممکن است رتبه‌بندی سایت را در گوگل کاهش دهد.

دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل: 16. هک شدن سایت

هک شدن سایت شما یعنی که محتوای سایت‌تان در معرض خطر قرار گرفته و دیگر امن نیست. برای همین، گوگل گوگل پنالتی را برای سایتتان اعمال می‌کند.

دلایل پنالتی شدن سایت: 17. لینک‌سازی انبوه در زمان کوتاه

لینک‌سازی شما به سایت‌های دیگر باید طبیعی باشد.. در غیر این صورت، گوگل فکر می‌کند شما می‌خواهید قوانین رتبه‌گیری را زیرپا بگذارید و گوگل پنالتی را برای سایتتان اعمال خواهد کرد.

( برای اطلاع از قیمت تولید محتوای شبکه های اجتماعی و سفارش تولید محتوا لینکدین به صورت حرفه ای و با رعایت اصول صحیح با کارشناسان آرنا ویژن تماس بگیرید)

لینک سازی زیاد علت پنالتی سایت

دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل: 18. در دسترس نبودن سایت

اگر به هر دلیلی از جمله دلایل فنی، سایتتان غیر قابل دسترس است، هرچه زودتر مشکل آن را رفع کنید. در دسترس نبودن سایت باعث می‌شود که تجربه کاربران از سایت‌تان پایین بیاید و گوگل برای شما گوگل پنالتی را اعمال کند.

دلایل پنالتی شدن سایت: 19. صفحات دارای خطای ۴۰۴

اگر در وب سایت شما صفحاتی وجود داشته باشند که وقتی کاربر آنها را باز می‌کند خطای ۴۰۴ را ببیند، یعنی در سایتتان لینک‌های شکسته یا محتوای گم شده وجود دارد.

این مسئله اعتبار سایتتان و تجربه کاربری‌اش را کاهش می‌دهد. برای همین، گوگل گوگل پنالتی را برایتان اعمال می‌کند.

( جهت آشنایی با دلایل ایجاد و روش های رفع ارور 404 حتما مطلب خطای 404 چیست را مطالعه نمایید.) 

دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل: 20. سرعت پایین سایت

فرض کنید که سرعت سایتتان اینقدر پایین است که هر چقدر هم محتوای سایت‌تان خوب باشد کاربر زود از آن بیرون بیاید. این مسئله به گوگل سیگنال می‌دهد که تجربه کاربری این سایت خوب نیست. برای همین، گوگل پنالتی را شامل سایت شما می‌کند.

دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل: 21. بهینه‌سازی بیش از حد

بهینه‌سازی سایتتان به حد طبیعی خوب است. اما اگر شما رفتارهایی مثل استفاده بیش از حد از کلیدواژه‌ها یا لینک دادن زیاد به سایت‌های دیگر را در سایتتان انجام دهید، گوگل این رفتار را غیر طبیعی در نظر می‌گیرد و ممکن است برای سایتتان گوگل پنالتی را اعمال کند.

بررسی انواع گوگل پنالتی

دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل: 22. ریدایرکت

در صورتی که ریدایرکت شما برای هدایت کاربر از یک سایت حذف شده به صفحه درست باشد، اشکالی ندارد. اما اگر شما این ریدایرکت را در صفحات سایتتان زیاد انجام دهید، گوگل این کار را غیر طبیعی تلقی و گوگل پنالتی را برایتان اعمال می‌کند.

دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل: 23. متادیتای تکرار

متادیتا یا متا دیسکریپشن بخشی از محتوای سایتتان است که کاربر آن را در نتایج جستجوی گوگل می‌بیند.

اما اگر شما برای تمام صفحات سایتتان متا دیتای تکراری بنویسید، گوگل فکر می‌کند که شما محتوای ارزشمندی برای کاربران خلق نکرده‌اید. بنابراین، جریمه گوگل را شامل سایت شما می‌کند.

(برای سفارش و اطلاع از قیمت طراحی سایت حقوقی و قیمت طراحی سایت صرافی با متخصصین شرکت طراحی سایت آرنا ویژن تماس بگیرید و یا به وبسایت آرناویژن مراجعه نمایید.)

چگونه اخطار پنالتی گوگل را تشخیص دهیم: نشانه‌های شناسایی جریمه گوگل

برای اینکه بفهمید گوگل پنالتی برای سایت شما اعمال شده، نشانه‌های مختلفی وجود دارند که چند تای آنها عبارتند از:

  • پایین آمدن رتبه سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص در نتایج گوگل
  • کاهش قابل توجه ترافیک کاربران برای ورود به سایت
  • پدیدار شدن اخطار جریمه گوگل در ابزار Google Search Console
  • حذف و ناپدید شدن کامل سایت شما از نتایج گوگل
  • پیدا نکردن وب سایت‌تان، با وجود اینکه شما دقیقاً اسم آن را در گوگل سرچ می‌کنید

(جهت آشنایی با ویژگی ها و نکات طراحی سایت خودرو حتما مطلب مزایای طراحی سایت خودرو را مطالعه نمایید)

راه‌های رفع پنالتی توسط گوگل

در اصل، اگر گوگل گوگل پنالتی را برای سایت شما اعمال کرده باشد، اولین کاری که شما باید انجام دهید تشخیص آن است. بنابراین، شما اول از همه می‌توانید به ابزار Google Analytics یا Google Search Console مراجعه کنید.

در آنجا گوگل اغلب اخطارهای جریمه گوگل را به شما می‌دهد. پس از آن، شما به چند روش می‌توانید این پنالتی را برطرف کنید:

  • حذف و درست کردن بک لینک‌های خراب در سایتتان
  • حذف کردن محتوای تکراری یا بی‌کیفیت
  • درست کردن مشکلات فنی سایت
  • بهبود اصول سئو سایت
  • و…

چگونگی برطرف کردن گوگل پنالتی

درخواست بازنگری سایت برای رفع گوگل پنالتی چه مدت طول می‌کشد؟

بعد از حل مشکل سایت و ارسال درخواست بازنگری آن برای رفع گوگل پنالتی، معمولاً گوگل در طی چند روز تا چند هفته درخواست شما را بررسی و به شما پاسخ می‌دهد.

بهترین روش‌ها برای جلوگیری از جریمه‌های گوگل

همانطور که قبلاً گفتیم، شما با توجه به مشکلی که سایتتان دارد، باید مشکل آن را برطرف کنید. با این حال، چند روش وجود دارند که شما می‌توانید با آن‌ها از بروز گوگل پنالتی برای سایتتان جلوگیری کنید:

ایجاد محتوا با کیفیت بالا

برای گوگل مهم است که به کاربرانش در نتایج جستجو محتوایی را ارائه دهد که مرتبط با نیازها و اهداف جستجویشان و تجربه کاربری خوبی داشته باشد. بنابراین، اگر شما از همان اول محتوای با کیفیت را برای سایتتان تولید کنید، گوگل هم گوگل پنالتی را برایتان اعمال نخواهد کرد.

ایجاد یک پروفایل بک‌لینک طبیعی

وقتی که بک لینک‌های شما به مقدار طبیعی و بیش از حد نباشند، گوگل می‌فهمد که سایت‌هایی که به شما لینک داده‌اند به خاطر ارزش محتوایی که دارید این کار را کردند. به این صورت، گوگل سایت شما را با ارزش تلقی می‌کند و برایتان پنالتی گوگل را اعمال نخواهد کرد.

اطمینان از امنیت سایت و عدم وجود مشکلات فنی

سایت خراب و ناامن، یعنی اینکه سایتتان به درد کاربر نمی‌خورد! از اینرو، از نظر گوگل هم سایت‌تان ارزشی ندارد. برای همین، شما همیشه و از همان اول کار باید مطمئن شوید که سایت‌تان امن است و هیچ مشکل فنی ندارد تا google، گوگل پنالتی را برایتان اعمال نکند.

تفاوت بروز رسانی گوگل با پنالتی سایت

گوگل با توجه به نیازهای کاربر مدام در حال تغییر دادن قوانین خود برای محتوا و ساختار سایت‌هاست. بنابراین، هر موقع که گوگل این قوانین را به روز رسانی می‌کند، شاید سایت شما رتبه‌اش در نتایج پایین بیاید. اما به این دلیل نیست که گوگل برای سایت‌تان گوگل پنالتی را اعمال نکرده است.

در حقیقت، جریمه گوگل یک مورد مشخص‌تر و مشکلی است که و گوگل می‌خواهد شما آن را در سایت‌تان برطرف کنید. اما بروز رسانی قوانین گوگل یک مسئله جامع و کلی‌تر است که همه سایت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نه تنها یک سایت.

فرق جریمه پنالتی گوگل با بروزرسانی


منبع




مقالات مرتبط

نظرات