دیجیتال مارکتینگ چیست: آموزش بازاریابی اینترنتی

احتمالا عبارت دیجیتال مارکتینگ را بارها و بارها شنیده‌اید. اما دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی در واقع به کمپین‌های بازاریابی آنلاین گفته می‌شود که روی رایانه، تلفن همراه، تبلت یا سایر دستگاه‌ها ظاهر می‌شوند. بازاریابی اینترنتی می‌تواند اشکال مختلفی مانند ویدئوی آنلاین، تبلیغات نمایشی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره داشته باشد. بنابراین بازاریابی دیجیتال ورژن مدرن بازاریابی‌های سنتی مثل بیلبوردها، تبلیغات مجله و غیره است. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ خوب به شما امکان می‌دهد بتوانید از رسانه‌های مختلف با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک نام تجاری موفق بسازید. در ادامه همراه این مطلب از بلاگ آرنا ویژن باشید تا با مزایای دیجیتال مارکتینگ، استراتژی بازاریابی دیجیتال و ابزارهای مختلف بازاریابی دیجیتال آشنا شوید.

دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) چیست؟

بازاریابی اینترنتی محصولات و خدمات را از طریق وبسایت‌ها، موبایل، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره تبلیغ می‌کند. با این حال بازاریابان دیجیتال با چالشی جدی برای متمایز ساختن خود در دنیایی اشباع شده از تبلیغات و غیره روبرو هستند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ منظور از دیجیتال مارکتینگ یا آنلاین مارکتینگ استفاده از وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها، دستگاه‌های تلفن همراه، رسانه‌های اجتماغی، موتورهای جستجو و سایر ابزارهای دیجیتالی برای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات است.  دیجیتال مارکتینگ از اصول مشابهی با بازاریابی سنتی استفاده می‌کند و اغلب یک راه اضافه برای شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود تا به مشتریان خود نزدیک شوند و آنها را جذب محصولات یا خدمات خود کنند.

(برای سئو انواع سایت از جمله سئو سایت فروشگاهی و سئو سایت انگلیسی با تیم تخصصی آرنا تماس بگیرید.)

معرفی دیجیتال مارکتینگ

مزایای دیجیتال مارکتینگ برای وبسایت

هر نوعی از بازاریابی می‌تواند برای پیشرفت یک کسب و کار مهم باشد. با این حال، بازاریابی اینترنتی به دلیل دسترسی بیشتر افراد به کانال‌های اینترنتی و وجود بیش از 5.5 میلیارد کاربر اینترنت در جهان، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟ از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا پیام‌های متنی، راه‌های زیادی برای استفاده از تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد تا بتوان با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کرد. بعلاوه اینکه بازاریابی دیجیتال یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های تبلیغات است که آن را یک تکنیک بازاریابی مقرون به صرفه برای مشاغل کوچک می‌سازد.

(جهت بهره مندی از خدمات متنوع طراحی گرافیکی و ساخت و  طراحی رزومه شرکت با تیم آرنا ویژن تماس حاصل فرمایید)

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

استراتژی دیجیتال مارکتینگ برنامه‌ای برای استفاده از کانال‌های موجود برای افزایش دیده شدن در دنیای آنلاین است. یک استراتژی بازارابی اینترنتی خوب باید به عواملی مانند مخاطبان هدف، نقاط قوت و ضعف و همینطور عملکرد رقبا دقت کند.

می دانید استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟ برای ایجاد یک استراتژی موثر باید از داده‌ها در سراسر کسب و کار برای اطلاع‌رسانی استفاده کرد. این کار به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید کدام روش‌ها را برای بازاریابی و جذب مخاطبان استفاده کنید و چطور هدف یا برند خود را معرفی نمایید.

بعلاوه در دیجیتال مارکتینگ باید سئوی فنی از جمله زمان بارگذاری سایت و سازگاری با موبایل نیز بهینه شود. برای دریافت مشاوره سئو و  آنالیز سئو سایت با کارشناسان آرنا ویژن در ارتباط باشید.

معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

همانطور که گفتیم، بازاریابی دیجیتال تبلیغ و ترویج برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتال است و شامل ابزارهای مختلفی مانند ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات مبتنی بر وب، پیام‌های متنی و چندرسانه‌ای و غیره می‌شود. به تعداد روش‌های تعامل با استفاده از رسانه‌های دیجیتال، تخصص‌های زیادی در بازاریابی دیجیتال وجود دارد. در ادامه به برخی از انواع ابزارها یا تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال اشاره می‌کنیم.

( جهت آشنایی با کاربردهای Captcha و تفاوت آن با ریکپچا حتما مطلب کپچا چیست را مطالعه نمایید.)

ابزارهای بازاریابی دیجیتال

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ :1- بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو (SEO)

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یا سئو از نظر فنی یک ابزار بازاریابی اینترنتی است. سئو یک علم است برای دستیابی به بالاترین رتبه ممکن در صفحه نتایج موتور جستجو و برای دستیابی به آن باید در مورد عوامل مخالف تحقیق و بررسی کنید. امروزه مهم‌ترین فاکتورها برای سئوی یک صفحه وب شامل موارد زیر می‌شود:

1. کیفیت و متمایز بودن محتوا

2. بهینه‌سازی عبارات کلیدی مورد نظر (URL، برچسب عنوان، H1، هدینگ‌ها)

3. سطح تعامل کاربر

4. تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها

5. لینک‌سازی داخلی

ابزارهای بازاریابی دیجیتال: 2- بازاریابی توسط موتور های جستجو SEM

مفهوم SEM به عنوان یکی از ابزازهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یک استراتژی بازاریابی اینترنتی است که برای افزایش دیده شدن وبسایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده می‌شود. اگرچه این اصطلاح زمانی به فعالیت‌های جستجوی ارگانیک مانند سئو و یا جستجوهای پولی اشاره می‌کرد، اکنون تقریبا منحصرا به تبلیغات جستجوی پولی اشاره دارد. بازاریابی موتورهای جستجو به عنوان جستجوی پولی یا پرداخت به ازای کلیک شناخته می‌شود.

با افزایش تعداد مشتریانی که در حال تحقیق و خرید آنلاین هستند، بازاریابی موتورهای جستجو به یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ مهم برای افزایش دسترسی یک شرکت تبدیل شده است. درواقع, اکثر بازدیدکنندگان جدید یک وبسایت، با جست‌وجو در موتور جستجو آن را پیدا می‌کنند.

( به منظور آشنایی با ویژگی های سایت هنری و مشاهده بهترین وبسایت های ایران و جهان مطلب مزایای طراحی سایت هنری را مطالعه نمایید.)

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای بازاریابی اینترنتی: 3- بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

مفهوم شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از ابزازهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟ می دانید دیجیتال مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی به معنای هدایت ترافیک و اطلاع‌رسانی از برند با درگیرکردن افراد در بحث‌های آنلاین است. شما می‌توانید از این روش برای معرفی برند، محصولات، خدمات و غیره استفاده کنید. از آنجایی که میلیاردها نفر روزانه وقت خود را صرف تعامل در رسانه‌های اجتماعی می‌کنند، تمرکز بر بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار کاربردی باشد. به همین منظور تولید محتوا شبکه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اینترنتی برای بازاریابی می‌توان به فیسبوک، اینستاگرام و ایکس (توییتر) اشاره کرد. اینکه از کدام پلتفرم برای کسب و کار خود استفاده کنید بستگی به اهداف و مخاطبان هدف شما دارد. کارشناسان آرنا ویژن تولید محتوای اینستاگرام، طراحی کاور پست اینستاگرام و تولید محتوای لینکدین را به صورت حرفه ای و با رعایت اصول صحیح انجام می دهند. برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینترنتی موثر در شبکه‌های اجتماعی، پیروی از بهترین شیوه‌ها از جمله موارد زیر بسیار مهم است:

  • ارائه‌ی محتوای باکیفیت و جذاب
  • پاسخ دادن به کامنت‌ها و سوالات به صورت حرفه‌ای
  • ایجاد یک برنامه‌ی زمان‌بندی برای پست کردن محتوا
  • استخدام مدیر رسانه اجتماعی
  • شناخت مخاطبان و شبکه‌های اجتماعی محبوب آنها

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ: 4- بازاریابی محتوایی

کیفیت محتوا یکی از فاکتورهای مهم در بهینه‌سازی صفحه است. در نتیجه سئو عامل اصلی در بازاریابی محتوا محسوب می‌شود؛ یک استراتژی مبتنی بر ارائه‌ی محتوای مرتبط و ارزشمند به مخاطبان.

مفهوم بازاریابی محتوایی به عنوان یکی از ابزازهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟ همانند هر دیجیتال مارکتینگ، هدف بازاریابی محتوا جذب سرنخ‌هایی است که در نهایت به مشتریان تبدیل می‌شوند. با این حال این روش متفاوت از تبلیغات سنتی است و ارزش به صورت رایگان در قالب یک متن نوشتاری مانند پست بلاگ، کتاب الکترونیک، خبرنامه، اینفوگرافیک و غیره ارائه می‌شود.

برای ایجاد و  تولید محتوا موثر، مرتبط و جذاب، لازم است مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و نوع محتوا (پست وبلاگ، ویدئو و غیره) را مشخص کنید. ساختار محتوا باید بدون خطا، قابل درک، مرتبط و جالب باشد و خوانندگان را به سمت کسب و کار شما جذب کند. شما می توانید تولید محتوا متن و تولید محتوا سایت و بلاگ را با خیالی آسوده از ساختار صحیح و مناسب به کارشناسان آرناویژن بسپارید.

تجهیزات دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای بازاریابی دیجیتال: 5- ایمیل مارکتینگ

مفهوم ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از ابزازهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟ مفهوم ایمیل مارکتینگ ساده است:شما یک پیام تبلیغاتی ارسال می‌کنید و امیدوار هستید که مشتری احتمالی روی آن کلیک کند! با این حال دیجیتال مارکتینگ از طریق ایمیل چندان هم ساده نیست! اول از همه باید مطمئن شوید که ایمیل‌های شما پذیرفته می‌شوند و ویژگی‌های زیر را دارند:

1. محتوا در متن و عنوان شخصی‌سازی شده باشد

2. دارای امضای ایمیلی با گزینه‌ی لغو اشتراک واضح باشد

بازاریابی ایمیلی به تنهایی یک تکنیک اثبات شده و موثر است، اما اگر سایر تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال مانند اتوماسیون بازاریابی را به کار ببرید، که به شما امکان می‌دهد ایمیل‌های خود را تقسیم‌بندی کرده و برنامه‌ریزی کنید تا نیازهای مشتری شما را به طور موثرتری برآورده کنند، می‌تواند بهتر باشد.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ: 6- تبلیغات کلیکی (PPC)

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) به بازاریابان امکان می‌دهند تا از طریق تبلیغات پولی به مخاطبان مورد نظر خود دست پیدا کنند.

درپاسخ به این سوال که این ابزار دیجیتال مارکتینگ چیست؟ باید پاسخ داد : بازاریابان می‌توانند کمپین‌های PPC را در گوگل، بینگ، لینکدین، توییتر، پینترست، فیس بوک و غیره راه‌اندازی کنند و تبلیغات خود را به افرادی که عبارات مرتبط با محصولات یا خدمات آنها را جستجو کرده‌اند، نشان دهند. این کمپین‌ها می‌توانند کاربران را بر اساس ویژگی‌های جمعیتی (مانند سن یا جنسیت) یا علایق یا مکان خاص آنها تقسیم‌بندی کنند. پرکاربردترین سرویس‌هایی که برای PPC استفاده می‌شوند شامل Google Ads و Facebook Ads است.

( متخصصان آرنا ویژن ساخت انواع تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک مناسب وبسایت و کسب و کار شما را با بهترین کیفیت انجام می دهند، برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آرناویژن در ارتباط باشید.)

تبلیغات کلیکی ابزار بازاریابی دیجیتال

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ: 7- تبلیغات بنری

می دانید تبلیغات بنری به عنوان یکی از ابزازهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟ تبلیغات بنری یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که در آن تبلیغات به صورت بنرهای گرافیکی در وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل و شبکه‌های اجتماعی نمایش داده می‌شود. این نوع تبلیغات در بازاریابی اینترنتی با جذابیت بصری طراحی می‌شود و اطلاعات به صورت فشرده در آن نمایش داده می‌شود تا توجه مخاطبان را به خود جلب کند. موفقیت این نوع تبلیغات بستگی به محل قراردادن بنر، کیفیت طراحی بنر، جذابیت پیام تبلیغاتی و غیره بستگی دارد.

ابزارهای بازاریابی اینترنتی: 8. تبلیغات همسان (Native Advertising)

مفهوم تبلیغات همسان به عنوان یکی از ابزازهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟ تبلیغات همسان یک ابزار دیجیتال مارکتینگ است که هدف آن ادغام با محتوای اطراف است تا کمتر به عنوان تبلیغ دیده شود. این نوع تبلیغ در واکنش به بدبینی مصرف‌کنندگان نسبت به تبلیغات ایجاد شد. از آنجایی که سازندگان هزینه‌های زیادی برای یک تبلیغ صرف می‌کنند، بسیاری از مصرف‌کنندگان به این نتیجه می‌رسند که تبلیغ مغرضانه است و در نتیجه آن را نادیده می‌گیرند.

اما یک تبلیغ همسان با ارائه‌ی اطلاعات یا سرگرمی پیش از تبلیغات، این تعصب را دور می‌کند و جنبه‌ی تبلیغ آن را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد. وقتی مشتریان بدانند دقیقا به چه چیزی می‌رسند احساس بهتری نسبت به محتوا و برند شما خواهند داشت. تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات سنتی باید کمتر مزاحم باشند.

( جهت دریافت انواع طراحی هویت بصری از جمله طراحی ست اداری و طراحی لوگو با متخصصان آرنا ویژن در ارتباط باشید)

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ: 9- تبلیغات از طریق همکاری در فروش  (Affiliate Marketing)

نقش تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی وابسته یا Affiliate marketing یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به افراد اجازه می‌دهد از طریق تبلیغ کسب و کار شخصی دیگر درآمد کسب کنند. شما می‌توانید یک تبلیغ‌کننده باشید یا کسب و کاری که با تبلیغ‌کننده‌ها کار می‌کند. این روش با استفاده از مدل تقسیم درآمد کار می‌کند. به این صورت هر بار که شخصی کالایی را تبلیغ می‌کند و مشتری خرید می‌کند، او کمیسیون دریافت خواهد کرد. برای تبلیغات از طریق همکاری در فروش به عنوان یک کسب و کار باید با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید. برنامه و اهداف خود را برای تبلیغ‌کنندگان بالقوه جذاب کنید.

بازاریابی وابسته چیست؟

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ: 10- بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی اینترنتی است که به شما امکان می‌دهد با مخاطبان هدف خود در دستگاه‌های تلفن همراه خود مانند موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها تعامل داشته باشید.

می دانید بازاریابی موبایلی به عنوان یکی از ابزازهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟ این نوع دیجیتال مارکتینگ می‌تواند از طریق پیام‌های SMS و MMS، پیام‌ها در رسانه‌های اجتماعی و غیره باشد. بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود تمام محتوا برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه شده باشد زیرا به دلیل استفاده‌ی اکثر افراد از گوشی‌های موبایل و تبلت، بازاریابی موبایلی می‌تواند بسیار پیشرفت کند.

( به منظور آشنایی با ویژگی های سایت ورزشی استاندارد و مشاهده بهترین طراحی سایت های ورزشی در ایران و جهان مطلب مزایای طراحی سایت ورزشی را مطالعه نمایید.)

ابزارهای آنلاین مارکتینگ: 11- بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)

بازاریابی ویروسی یک ابزار بازاریابی اینترنتی و یک تکنیک فروش است که اطلاعات به صورت دهان به دهان در مورد یک محصول یا خدمات به سرعت پخش می‌شود.

تاثیر بازاریابی ویروسی در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ در بازاریابی ویروسی منظور از ویروسی به چیزی اطلاق می‌شود که به سرعت و به طور گسترده در بین مخاطبان پخش می‌شود. بازاریابی ویروسی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که در آن توزیع یک پیام به صورت ارگانیک انجام می‌شود. به این ترتیب، رسانه‌های اجتماعی اکوسیستم کاملی برای بازاریابی ویروسی فراهم می‌کنند و پذیرش گسترده شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب، ایکس (توییتر سابق)، اینستاگرام و فیس‌بوک تلاش‌های بازاریابی ویروسی مدرن را فعال کرده و کارایی آنها را افزایش داده است.

ویروس مارکتینگ ابزار بازاریابی دیجیتال

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ: 12- بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

 درپاسخ به این سوال که این ابزار دیجیتال مارکتینگ چیست؟ باید پاسخ داد : بازاریابی درون‌گرا یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار از طریق ایجاد روابط معنادار و پایدار با مصرف‌کنندگان، مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی است. این روش بر ارزش‌گذاری و توانمندسازی این افراد برای رسیدن به اهداف خود در هر مرحله از سفر با شما است. اما چرا؟

این روش بازاریابی اینترنتی در واقع موفقیت و رضایت مشتریان را با موفقیت کسب و کار هم‌تراز می‌داند. بازاریابی درونگرا شامل سه روش است:

  • جذب: جذب افراد مناسب با محتوا و گفتگوهای ارزشمند که شما را به عنوان یک مشاور مورد اعتماد معرفی می‌کند.
  • تعامل: ارائه‌ی دیدگاه‌ها و راه‌حل‌هایی که با اهداف همخوانی دارد تا احتمال خرید از شما بیشتر شود.
  • لذت: ارائه‌ی کمک و پشتیبانی برای توانمند سازی مشتریان خود برای رسیدن به هدف با محصول شما.

( به منظور آشنایی با ویژگی های سایت خیریه استاندارد و مشاهده بهترین طراحی سایت های خیریه مطلب مزایای طراحی سایت خیریه را مطالعه نمایید.)

تفاوت بازاریابی دیجیتال با سایر روش‌های بازاریابی سنتی

دیجیتال مارکتینگ به انواع بازاریابی گفته می‌شود که از طریق کانال‌های دیجیتال مانند اینترنت، ایمیل یا دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود و در سال‌های اخیر به دلیل گسترش ابزارهای دیجیتال و ظهور شبکه‌های اینترنتی محبوبیت آن افزایش یافته است. در مقابل، بازاریابی سنتی به روش‌های بازاریابی آفلاین مانند تبلیغات چاپی، تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی اشاره دارد که برای شرکت‌های بزرگ‌تر با منابع بیشتر می‌تواند ایده‌آل باشد.

تفاوت اصلی بین بازاریابی اینترنتی و بازاریابی سنتی و سایر انواع بازاریابی‌ها، کانال‌ها و هزینه‌ها است. بازاریابی سنتی از روش‌های آفلاین استفاده می‌کند درحالی که دیجیتال مارکتینگ از ابزارها و رسانه‌های اینترنتی استفاده می‌کند و در نتیجه هزینه‌ی کمتری دارد. یکی دیگر از تمایزهای مهم بین این دو روش بازاریابی این است که بازاریابی اینترنتی به شما اجازه می‌دهد تا به طور انحصاری مخاطبانی را هدف قرار دهید که به محصول شما علاقه نشان داده‌اند با دیجیتال مارکتینگ می‌توانید خروجی را بررسی کنید و کمپین‌ها را به درستی ساختار بدهید.

فرق بازاریابی اینترنتی و بازاریابی سنتی

تیم دیجیتال مارکتینگ شامل چه افرادی می‌شود؟

دیجیتال مارکتینگ یکی از روش‌های محبوب بازاریابی است و بسیاری از کسب و کارها از این طریق با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند. اما بازاریابی اینترنتی موفق نیاز به یک تیم اختصاصی و حرفه‌ای دارد که متشکل از افراد زیر است:

1. مدیر بازاریابی: نقش این فرد این است که نگاهی گسترده‌تر به دیدگاه بازاریابی داشته باشد و جهت‌گیری درست را به تیم اجرایی بدهد.

2. متخصص سئو وظیفه دارد مطمئن شود محتوایی که برای بازاریابی اینترنتی تولید می‌شود، مناسب است.

3. کارشناس محتوا: استراتژی‌های محتوا را اجرا کرده و ایده‌های بازاریابی را بیان کند.

4. طراح گرافیک: این فرد تصاویر را به ایده‌های بازاریابی شما اضافه می‌کند.

5. توسعه‌دهنده فرانت اند: یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند اختصاصی به شما کمک می‌کند کمپین‌های بازاریابی خود را بهتر و پویاتر اجرا کنید

6. متخصص رسانه‌های اجتماعی نیز یک بخش مهم از استراتژی بازاریابی است که برای جذب مخاطب فعالیت می‌کند.

آیا بازاریابی اینترنتی برای تمامی کسب و کارها سودآور است؟

دیجیتال مارکتینگ می‌تواند برای کسب و کارهای مختلف سودآور باشد اما این موفقیت به فاکتورهای مختلفی مانند نوع کسب و کار، بازار هدف، نوع محصولات یا خدمات، استراتژی مورد استفاده و رقابت در بازار بستگی دارد. بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای آنلاین می‌تواند بسیار کارآمد باشد زیرا مشتریان می‌توانند به راحتی به محصولات یا خدمات آنلاین دسترسی پیدا کنند. کسب و کارهای کوچک و محلی نیز می‌توانند با روش‌های دیجتال مانند سئو محلی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مشتریان جدید پیدا کنند.

با این حال کسب و کارهایی که مخاطبان آنها در فضای آنلاین حضور کمتری دارند، ممکن است نتایج مشابهی از بازاریابی اینترنتی نداشته باشند. در این موارد، بررسی رفتار مخاطبان و انتخاب رویکرد با توجه به آن ضروری است. بنابراین موفقیت دیجیتال مارکتینگ به نحوه‌ی اجرای آن و انطباق آن با نیازهای خاص هر کسب و کار بستگی دارد.

لزوم استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار ها

منبع

 

مقالات مرتبط

نظرات