اصول نگارش پست وبلاگ: راهنمای کامل نگارش پست بلاگ برای سئو

دانش اصول نگارش پست وبلاگ در آغاز راه‌اندازی یک وبلاگ می‌تواند برای شما بسیار کمک‌کننده باشد. با وبلاگ‌نویسی این فرصت را دارید که در موضوعات مورد علاقه خود غوطه‌ور شوید و تخصص خود را برجسته سازید و جامعه‌ای از خوانندگان علاقمند به کار خود را جذب کنید. کسب دانش در خصوص روش های نوشتن بلاگ پست را بخشی از استراتژی کسب و کار خود قرار دهید چرا که انتشار محتوای آنلاین راهی موثر برای اشتراک‌گذاری دانش و ایده‌ها و همینطور جذب مخاطبان و مشتریان بالقوه می‌تواند باشد. از اصول نگارش پست وبلاگ می توان در ابتدا به مشخص نمودن نوع پست بلاگ و انتخاب یک موضوع جذاب، انتخاب کلمات کلیدی کم رقابت، انتخاب مخاطبان هدف، مشخص کردن ساختار کلی محتوا، انتخاب عکس های با کیفیت و مرتبط و … اشاره نمود. در ادامه این مطلب بلاگ آرنا ویژن تصمیم داریم در خصوص اصول نگارش بلاگ پست، نکات و روش های نوشتن پست بلاگ و اهمیت آن بیشتر صحبت کنیم.

اصول نگارش پست وبلاگ: پست وبلاگ چیست؟

پست بلاگ هر گونه مقاله، خبر یا راهنما است که در بخش بلاگ یک وب سایت منتشر می‌شود. پست‌های بلاگ معمولا موضوع یا مساله‌ی خاصی را پوشش می‌دهند و ماهیت آموزشی دارند. پست بلاگ طبق اصول وبلاگ نویسی انجام شده و اغلب بین 600 تا بیش از 2000 کلمه متغیر است و شامل انواع رسانه‌های دیگر مانند تصویر، ویدئو، اینفوگرافیک و نمودارهای تعاملی و جداول نیز هست.

نگارش پست وبلاگ به شما و کسب و کارتان امکان می‌دهد که در خصوص موضوعات مرتبط اطلاعاتی را در قابل مقاله یا داستان منتشر کنید و به این ترتیب در افزایش آگاهی از برند، اعتبار، تبدیل و درآمد موثر باشید. مهم‌تر از همه اینکه روش های نوشتن بلاگ پست به شما کمک می‌کند تا ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید. شما می توانید سفارش تولید محتوا پست یا بلاگ خود را به آرنا ویژن بسپارید. اما وبلاگ نویسی و اصول نگارش پست وبلاگ چیست؟

معرفی پست وبلاگ

وبلاگ نویسی چیست؟

وبلاگ نویسی ابزاری است که در بازاریابی محتوا استفاده می‌شود و موضوعات گسترده مربوط به یک شرکت را پوشش می‌دهد. وبلاگ‌نویسی می‌تواند در خصوص هر چیزی از غذا و سفر و مد گرفته تا صنعت و تجهیزات پیشرفته و غیره.

به طور کلی می‌توان گفت وبلاگ نویسی فرآیندی است که مستلزم ایجاد مقالات، عکس‌ها و سایر اشکال تولید محتوا و انتشار آنها در یک سایت است. ویژگی‌ها و اصول وبلاگ نویسی معمولا شامل زبان غیررسمی، فضای آرام، بروزرسانی‌های منظم، ارائه‌ی نکات مختلف و مرتبط و سطح بالای تعامل با مشتری می‌شود. نکته‌ی مهم اینکه آگاهی از اصول نگارش پست وبلاگ به داشتن نتایج بهتر و موثرتر کمک می‌کند.

اهمیت نوشتن وبلاگ در بهبود سئو وبسایت

وبلاگ نویسی مبتنی بر اصول نگارش پست وبلاگ برای بهبود سئوی سایت می‌تواند بسیار مهم باشد زیرا محتوای تازه و مرتبط را ارائه می‌دهد که موتورهای جستجو مانند گوگل برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها از آن استفاده می‌کنند. بروزرسانی منظم سایت با پست‌های بلاگ باکیفیت به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که سایت شما فعال است و به این ترتیب رتبه‌بندی آن نیز بهتر می‌شود. جهت سفارش تولید محتوای سئو فرندلی با کارشناسان آرناویژن تماس برقرار نمایید.

وبلاگ به شما امکان می‌دهد تا کلمات کلیدی هدفمند مرتبط با کسب‌وکار خود را بکار ببرید و ترافیک ارگانیک را جذب کنید. همچنین این پست‌های بلاگ می‌توانند بک‌لینگ تولید کنند که یک فاکتور مهم در رتبه‌بندی برای سئو است.

اهمیت نوشتن پست بلاگ برای کسب و کار

وبلاگ‌نویسی همچنین به جذب بازدیدکنندگان کمک می‌کند و زمان صرف شده در سایت را افزایش می‌دهد. به این ترتیب می‌توان گفت پست‌های وبلاگ منسجم و خوب نه تنها سئوی وب سایت را بهبود می‌بخشد، بلکه حضور آنلاین و قدرت شما را نیز تقویت می‌کند. این دستاورد در نتیجه باعث بیشتر دیده شدن کسب و کار شما و تبدیل مشتریان به خریدار خواهد شد.

( جهت اطلاع از تعرفه سئو به وبسایت آرنا مراجعه و یا با متخصصان مجموعه تماس حاصل نمایید)

اهمیت نگارش پست وبلاگ برای کاها

اصول اولیه راه‌اندازی وبلاگ (پایگاه محتوایی)

اصول اولیه راه‌اندازی وبلاگ: 1. مخاطب خود را شناسایی کنید

پیش از شروع نوشتن پست وبلاگ مطمئن شوید که درک درستی از مخاطبان هدف خود دارید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از خود سوالات اکتشافی بپرسید. مخاطبان من چه کسانی هستند؟ می‌خواهند در چه مورد بدانند؟ چه چیز برای آنها جذاب است؟ بعلاوه در مورد سن، پیشینه، اهداف و چالش‌های مخاطبان نیز فکر کنید. به این ترتیب بهتر می‌توانید طبق اصول نگارش پست وبلاگ مخاطبان را جذب کنید.
  • تحقیقات بازار را انجام دهید. از ابزارهای تحقیقات بازار برای کشف یا تایید اطلاعات در مورد مخاطبان استفاده کنید.
  • پرسونای خریدار رسمی ایجاد کنید. پرسونای خریدار می‌تواند راهی مفید برای نوشتن یک متن باشد. پرسونای خود را با تیم‌های بازاریابی و فروش هماهنگ کنید.

( برای آشنایی با فواید سایت برای کسب و کارهای متفاوت از جمله شرکت های هنری حتما مطلب مزایای طراحی سایت هنری و ویژگی های آن را مطالعه نمایید.)

اصول راه‌اندازی وبلاگ: 2. رقبای خود را تحلیل کنید

یکی از اصول نگارش پست وبلاگ، بررسی رقبا برای الهام گرفتن از آنها است. لازم است وبلاگ‌های محبوب را بررسی کنید و با تحلیل استراتژی و عملکرد آنها ببینید چه چیزی باعث افزایش اعتبار آنها شده است. هدف از این کار کپی کردن نیست، بلکه به دست آوردن بینش بهتر برای جذب مخاطب است. وقتی وبلاگ رقیب را پیدا کردید این مراحل را دنبال کنید:

  • بررسی کنید آیا یک رقیب مستقیم هستند یا خیر. مخاطبان و جایگاه مشخص می‌کند آیا واقعا رقیب هستند یا خیر.
  • به نام تجاری، پالت رنگ و تم وبلاگ توجه کنید. رنگ‌ها و تم‌ها نقش مهمی در جذب مخاطب دارند.
  • لحن و نوشته‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. به کپی رایتینگ رقبا توجه کنید. آیا این چیزی است که فکر می‌کنید موفقیت‌آمیز خواهد بود؟ آیا با وبلاگی که می‌خواهید راه‌اندازی کنید مطابقت دارد؟

چگونگی ساخت بلاگ سایت

اصول راه‌اندازی وبلاگ: 3. مشخص کنید که چه موضوعاتی را در وبلاگ خود پوشش خواهید داد

پیش از روش های نوشتن بلاگ پست، موضوعی را انتخاب کنید که می‌خواهید درباره آن بنویسید. این موضوع برای شروع می‌تواند کلی باشد زیرا به مرور جایگاه مورد نظر خود را در وبلاگ‌نویسی پیدا می‌کنید. در ادامه به چند راه برای انتخاب موضوعات وبلاگ اشاره می‌کنیم:

1. موضوعاتی که رقبا به آنها پرداخته‌اند را پیدا کنید. پس از تعیین رقبا، صفحات آرشیو و دسته‌بندی‌ها را مرور کنید و سعی کنید متوجه شوید آنها بیشتر در خصوص چه موضوعاتی مطلب نوشته‌اند. از اینجا می‌توانید لیستی آزمایشی به دست آورید.

2. موضوعاتی را انتخاب کنید که به خوبی درک می‌کنید. از لیست موضوعات در خصوص آنهایی بنویسید که در مورد آنها اطلاعات کافی دارید.

3. اطمینان حاصل کنید که موضوعات برای خوانندگان شما مناسب است. بررسی کنید مشتری می‌خواهد چه چیزهایی بداند و چه سوالاتی برای آنها پیش می‌آید.

4. تحقیقات اولیه کلمه کلیدی انجام دهید. با استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی، موضوعات را جستجو کنید و سپس تعیین کنید آیا تقاضای جستجو دارند یا خیر. اگر موضوعاتی عالی پیدا کردید که هم با تخصص شما مرتبط است و هم نیازهای خواننده را برطرف می‌کند، عالی است اما اگر مورد جستجو نباشد ارزشی نخواهد داشت؛ هر چقدر هم از اصول نگارش پست وبلاگ پیروی کنید!

اصول اولیه راه‌اندازی وبلاگ (پایگاه محتوایی): 4. دیدگاه منحصر به فرد خود را ارائه دهید

شما چه دیدگاهی دارید که باعث می‌شود از بقیه متمایز باشید؟ این کلید تعیین مسیر آینده وبلاگ شما با اصول وبلاگ نویسی است و راه‌های زیادی برای انتخاب در این فرایند وجود دارد که در ادامه بیان می‌کنیم.

1. یک بیوگرافی حرفه‌ای و شخصی بنویسید. دانستن تاریخچه و تجربه خود برای تعیین زاویه دید منحصربفرد شما ضروری است. چه تجربه‌ی خاصی شما را یک متخصص یا رهبر فکری قابل‌‌اعتماد در مورد موضوع می‌سازد؟ از این اطلاعات برای پر کردن صفحه “درباره من” استفاده کنید و اطلاعات بیشتری در مورد خود به اشتراک بگذارید.

2. مشکلات خاصی که برای مخاطبان حل خواهید کرد را مشخص کنید. همانطور که سعی می‌کنید موضع خود را پیدا کنید، به روش‌هایی بیاندیشید که می‌توانید به مخاطبان کمک کنید تا بر چالش‌های خود غلبه کنند.

3. یک رویکرد ویرایشی انتخاب کنید. آیا می‌خواهید نظرات خود را در مورد بحث‌های پرطرفدار به اشتراک بگذارید؟ می‌خواهید به خوانندگان چیزی آموزش بدهید؟ تعیین این هدف به شما کمک می‌کند تا به نیازهای مخاطبان خود پاسخ دهید.

اصول راه‌اندازی وبلاگ: 5. دامنه وبلاگ خود را ایجاد کنید

دامنه بخشی از نامگذاری آدرس وب است که شخص برای یافتن وبسایت یا صفحه‌ای از وبسایت شما به صورت آنلاین از آن استفاده می‌کند. دامنه‌ی وبلاگ شما به این صورت خواهد بود: www.yourblog.com. نام دامنه به شما بستگی دارد (تا زمانی که این دامنه در اینترنت وجود نداشته باشد.) این موضوع یکی از موضوعات مهم اصول نگارش پست وبلاگ می باشد.

اصول اولیه راه‌اندازی وبلاگ: 6. یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای وبلاگ خود انتخاب کنید

سیستم مدیریت محتوا یا CMS یک برنامه‌ی نرم‌افزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد یک وبسایت را بدون نیاز به کدنویسی از ابتدا بسازند و نگهداری کنند. پلتفرم‌های CMS می‌توانند موارد زیر را مدیریت کنند:

1. دامنه‌ها – جایی که وبسایت خود را ایجاد می‌کنید.

2. زیردامنه‌ها – جایی که صفحات وب ایجاد می‌کنید که به وبسایت موجود متصل می‌شود.

( برای سفارش طراحی سایت کسب و کارهای مختلف با متخصصان آرنا ویژن تماس حاصل نمایید)

اصول نگارش پست وبلاگ

اصول راه‌اندازی وبلاگ: 7. ظاهر وبلاگ خود را شخصی‌سازی کنید

پس از تعیین نام دامنه، ظاهر بلاگ را سفارشی کنید تا موضوع محتوایی که قصد ایجاد آن را دارید و نام تجاری شما را به خوبی منعکس کند. اگر از پیش یک وبسایت دارید و می‌خواهید برای آن پست بلاگ بنویسید، مطمئن شوید که مقاله از نظر ظاهری و موضوعی با وبسایت مطابقت داشته باشد و سپس اصول نگارش پست وبلاگ را دنبال کنید.

اصول اولیه راه‌اندازی وبلاگ (پایگاه محتوایی): 8. اولین پست وبلاگ خود را بنویسید

هنگامی که وبلاگ خود را راه‌اندازی کردید، تنها چیزی که نیاز است، محتوا است که باید طبق اصول نگارش بلاگ پست انجام شود! اگرچه طراحی و چیدمان سرگرم‌کننده و کاربردی ضروری است اما این محتوا است که خوانندگان را به سمت شما جذب می‌کند. بنابراین محتوای مناسب بنویسید و آن را در بلاگ خود منتشر کنید.

( جهت سفارش تولید محتوای انگلیسی به وبسایت آرنا مراجعه و یا با متخصصان آرنا ویژن تماس حاصل نمایید.)

چه عواملی به موفقیت یک پست بلاگ کمک می‌کند؟

پیش از اینکه اولین پست وبلاگ خود را بنویسید و اصلا روش های نوشتن پست بلاگ را بررسی کنید، مطمئن شوید که پاسخ این سوالات را می‌دانید: “چرا کسی به خواندن این پست بلاگ ادامه می‌دهد؟ ” و “چه چیزی باعث می‌شود که مخاطبان برای  مطالب دیگر هم به اینجا برگردند؟”

برای شروع یک پست وبلاگ خوب باید جذاب و آموزنده و مطابق با اصول نگارش پست وبلاگ باشد. بلاگ باید به سوالات پاسخ دهد و به خوانندگان کمک کند تا چالش‌های خود را حل کنند و شما باید این کار را به روشی جالب انجام دهید. پاسخ دادن به سوالات یک نفر کافی نیست؛ شما همچنین باید در حین تعامل قدم‌های عملی بردارید.

برای مثال، بخش مقدمه باید خواننده را جذب کرده و او را ترغیب کند که به خواندن مطلب ادامه دهد. سپس از مثال‌هایی استفاده کنید تا خوانندگان را بیشتر علاقمند کنید. به یاد داشته باشید یک پست بلاگ خوب، خواندنی است و محتوای آموزشی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

(برای سفارش و اطلاع از تعرفه انواع طراحی سایت صرافی با کارشناسان آرنا ویژن تماس حاصل نمایید)

نکات مهم برای موفقیت پست بلاگ

اصول نگارش پست وبلاگ

تا اینجا در خصوص نکات فنی و عملی روش های وبلاگ نویسی صحبت کردیم اما حالا زمان آن رسیده که برای نوشتن اولین پست وبلاگ خود با دنبال کردن اصول نگارش پست وبلاگ اماده شوید. توصیه می‌شود در آغاز کار در مورد موضوع بسیار خاصی بنویسید که برای بخش کوچکی از مخاطبان هدف شما ممکن است کاربردی باشد. اگر موضوعی عمومی و بسیار پرجستجو را انتخاب کنید که توسط رقبای اصلی یا برندهای معتبرتر پوشش داده شده، بعید است که بتوانید در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید. در ادامه بیشتر در خصوص اصول نگارش بلاگ پست صحبت خواهیم کرد.

اصول نگارش پست وبلاگ: 1. نوع پست بلاگی که می‌خواهید بنویسید را مشخص کنید

ابتدایی‌ترین اصول نگارش پست وبلاگ، انتخاب نوع پست بلاگ است که می‌خواهید ایجاد کنید. انواع مختلفی از پست بلاگ وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خود را دارند. برخی از رایج‌ترین فرمت‌ها شامل پست‌های مبتنی بر فهرست، پست‌های سوالی “چیست”، پست‌های راهنما، پست اینفوگرافیک می‌شوند.

اصول وبلاگ نویسی: 2. موضوعات جذاب برای نگارش وبلاگ انتخاب کنید

پیش از نوشتن، موضوعی برای پست وبلاگ انتخاب کنید. موضوع می‌تواند کلی باشد. البته دقت کنید که در ابتدای کار نمی‌توانید پست‌های آموزشی “چگونه” یا “چطور” بنویسید زیرا اعتبار شما هنوز ثابت نشده است. پیش از اینکه به دیگران بیاموزید که چگونه کاری انجام دهند، ابتدا باید نشان دهید که در زمینه کاری خود یک رهبر و یک منبع معتبر هستید. بعلاوه مطمئن شوید که درک درستی از مخاطبان خود دارید و هنگام نگارش محتوا برای وبلاگ شخصیت خریدار و علایق آنها را در نظر بگیرید. انتخاب موضوع مناسب با توجه به مخاطبان یکی از مهم‌ترین اصول نگارش پست وبلاگ است.

اصول نگارش وبلاگ: 3. از کلمات کلیدی با رقابت کم‌تر برای تولید پست وبلاگ استفاده کنید

با جستجو در گوگل یک کلمه کلیدی پیدا کنید. موضوعاتی که رقابت کمتری دارند به پست بلاگ شما اجازه می‌دهند راحت‌تر رتبه‌بندی شود. برای انتخاب موضوع می‌توانید جلسه‌ی طوفان فکری یا صرفا تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب ابتدا موضوع کلی وبلاگ را انتخاب کنید.

سپس این عبارات را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs، Moz و غیره قرار دهید تا لیستی از کلمات کلیدی مرتبط برای شما نمایش داده شود. از این لیست کلمه کلیدی با حجم جستجوی کمتر را انتخاب کنید و روش های وبلاگ نویسی را بکار ببرید. این نکته یکی از مهم‌ترین اصول نگارش پست وبلاگ است.

( برای آشنایی با فواید سایت برای کسب و کارهای متفاوت از جمله املاک حتما مطلب مزایای طراحی سایت املاک و ویژگی های آن را مطالعه نمایید.)

کلمات کلیدی کم رقابت از اصول مهم نگارش وبلاگ

چک لیست نگارش وبلاگ: 4. قبل از نوشتن مطلب با سرچ در گوگل از هدف مخاطبان مطلع شوید

تا اینجا موضوع و کلمه کلیدی اصلی را دارید. حالا باید بررسی کنید که هدف جستجوی کاربر با یک پست برطرف می‌شود یا خیر. فردی با جستجو در گوگل ممکن است به دنبال آموزش، مقاله یا یک محصول باشد. آموزش و مقاله را می‌توان در یک پست پلاگ پوشش داد اما محصول متفاوت است و به عنوان پست وبلاگ رتبه‌بندی نمی‌شود.

بنابراین عبارت را گوگل کنید و نتایج را بررسی کنید. اگر مقالات و پست‌های وبلاگ دیگر برای آن عبارت رتبه‌بندی می‌شود، مناسب است اما اگر فقط صفحات محصول را پیدا می‌کنید، موضوع دیگری انتخاب کنید. پیش از نوشتن اولین پست وبلاگ خود در مورد یک موضوع کم حجم، با جستجوی کلمه کلیدی در گوگل، قصد کاربر را دوباره بررسی کنید. همچنین، فراموش نکنید که به افرادی که تاکنون در مورد آن موضوع نوشته‌اند، نگاهی بیندازید. اگر یک برند بزرگ می‌بینید، در مورد موضوع دیگری بنویسید زیرا این موضوع یکی از مهم‌ترین اصول نگارش پست وبلاگ است.

( برای اطلاع از  14 اصل مهم در طراحی کاتالوگ حتما مطلب اصول طراحی کاتالوگ را مطالعه نمایید)

اصول نگارش پست وبلاگ: 5. سوالات، اصطلاحات و گپ‌های موضوعی مطلب را پیدا کنید

حالا وقت آن رسیده که موضوع مورد نظر را با پوشش دادن موضوعات مرتبط یا نزدیک برجسته‌تر کنید. شما می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی برای این کار استفاده کنید. بعلاوه شاید لازم باشد شکاف‌های گفتمانی موجود در مورد موضوع مورد نظر را شناسایی کنید. زیرا باید نیازهایی را برآوردن کنید که پیشتر برآورده نشده است؛ در غیر این صورت فقط محتوایی می‌نویسید که پیشتر اشباع شده است.

وقتی می‌خواهید در برابر وبسایت‌های معتبر رتبه‌بندی شوید، شکست دادن عبارت‌های جستجوی اشباع شده دشوار است. اما اگر محتوای شما به سؤالاتی پاسخ دهد که رقبا به آن‌ها پاسخ نداده‌اند، می‌توانید موفق شوید. برای مثال می‌توانید ضمن دنبال کردن اصول نگارش پست وبلاگ روی سوالات بی‌پاسخ کاربران، عمق محتوا، تازگی محتوا، غنای محتوا و تجربه‌ی کاربری تمرکز کنید. اگر رقبای شما در هر یک از این زمینه‌ها کمبود دارند، می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید و هنگام نوشتن پست وبلاگ خود روی آنها تمرکز کنید.

(برای سفارش و اطلاع از تعرفه انواع طراحی سایت آموزشی با کارشناسان آرنا ویژن تماس حاصل نمایید)

اصول وبلاگ نویسی: 6. چند عنوان از بهترین عناوین کاربردی را انتخاب کنید

عنوان وبلاگ شما باید به خوانندگان بگوید که انتظار چه چیزی را داشته باشند و با این حال آنها را مجبور به دانستن بیشتر سازد. به همین خاطر است که باید به جای یک عنوان، چند عنوان داشته باشید و بازخوردهای آنها را بررسی کنید و ببینید کدام یک جذاب‌تر است. شما همچنین می‌توانید از ChatGPT برای ایجاد نمونه عناوین پست وبلاگ کمک بگیرید و در نهایت بهترین و کاربردی‌ترین عنوان را برای مطلب خود انتخاب کنید.

نکات نوشتن محتوا برای وبلاگ سایت

اصول نگارش وبلاگ: 7. یک ساختار کلی برای نگارش مطلب در نظر بگیرید

گاهی اوقات پست‌های وبلاگ می‌توانند حجم زیادی اطلاعات را در بر داشته باشند. یکی از اصول نگارش پست وبلاگ این است که این اطلاعات را به گونه‌ای سازماندهی کنید که خوانندگان از طولانی بودن آن نترسند. این سازماندهی می‌تواند شامل استفاده از بخش‌ها، لیست، نکات و غیره باشد.

هنگام ترسیم طرح کلی، باید ایده‌های اصلی خود را با تیترهای H2 و H3 دارای کلمه کلیدی متمرکز کنید. اینها سرفصل‌های فرعی صفحه هستند که خواننده آنها را جستجو می‌کند و گوگل برای فهرست‌بندی و رتبه‌بندی از آنها استفاده می‌کند. از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی مانند Ahrefs یا Semrush برای یافتن بهترین کلمات کلیدی و روش های وبلاگ نویسی استفاده کنید.

به یاد داشته باشید طرح کلی شما باید به عنوان یک راهنما برای آسان کردن نوشتن پست وبلاگ باشد. بنابراین مطمئن شوید که تمام نکات مهمی که می خواهید در مورد آن بحث کنید، گنجانده و آنها را در یک جریان منطقی سازماندهی کنید زیرا یکی از مهم‌ترین اصول نگارش پست وبلاگ است.

چک لیست پست وبلاگ: 8. برای بلاگ پست خود مقدمه‌ای جذاب بنویسید

یکی از مهم‌ترین اصول نگارش پست وبلاگ، داشتن یک مقدمه‌ی خوب برای جذب خواننده است. اگر خواننده را در چند پاراگراف و حتی چند خط اول جذب نکنید، آنها مطلب شما را نمی‌خوانند. این کار را می‌توانید به چند روش انجام دهید؛ مثلا داستان بگویید، همدلی کنید یا خواننده را با یک واقعیت یا آمار جالب درگیر کنید.

سپس هدف پست خود را شرح دهید و توضیح دهید که چگونه به سوالات و مشکلات رسیدگی می‌کنید. این کار به خوانندگان دلیلی برای ادامه خواندن می‌دهد و به آنها نشان می‌دهد که چگونه این پست برای آنها کاربردی خواهد بود.

اصول نگارش پست وبلاگ: 9. بلاگ پست خود را تصحیح و ساده‌سازی کنید

فرایند ویرایش بخشی مهم از اصول نگارش پست وبلاگ است بنابراین آن را نادیده نگیرید. خیلی از افراد کار ویرایش را در زمان نگارش انجام می‌دهند اما بهتر است پیش از انتشار مطلب نیز آن را بررسی کنید. اگر اصول ویرایش را نمی‌دانید از یک همکار آگاه از دستور زبان بخواهید پست شما را ویرایش کند. البته می‌توانید از چک‌کننده‌های رایگان گرامر نیز استفاده کنید.

آموزش نوشتن پست وبلاگ

اصول نگارش وبلاگ: 10. در مطلب خود از عکس و ویدیو استفاده کنید

وقتی کار ویرایش تمام شد، تمرکز خود را بر افزودن عناصر دیگر به پست وبلاگ معطوف کنید. ایجاد یک پست وبلاگ خوب بیشتر از کپی کردن است. برای مثال لازم است به متن تصاویر مناسب اضافه کنید. یک تصویر بصری جذاب و مرتبط برای پست خود انتخاب کنید. از آنجایی که محتواهای دارای تصاویر در شبکه‌های اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، حتما از تصاویر برای موفقیت بیشتر محتوای وبلاگ خود استفاده کنید. شما می توانید تولید محتوای ویدئویی بلاگ خود را با کارشناسان آرنا ویژن بسپارید.

اصول وبلاگ نویسی: 11. از CTA در مطلب خود استفاده کنید

دعوت به عمل (Call to Action) که به طور خلاصه به آن CTA گفته می‌شود، بخشی از صفحه وب، تبلیغات یا محتوا است که مخاطب را به انجام کاری تشویق می‌کند. شما می‌توانید CTA را به پست وبلاگ خود اضافه کنید تا خواننده را برای مراحل بعدی یا ادامه مسیر راهنمایی کنید. انواع مختلف CTA شامل این موارد می‌شود:

1. اشتراک در خبرنامه برای مشاهده مطالب جدید

2. پیوستن به انجمن آنلاین

3. دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مطلب با محتوای قابل دانلود

4. امتحان کردن چیزی به صورت رایگان یا با تخفیف برای تبدیل خوانندگان به مشتری

( برای سفارش و اطلاع از تعرفه عکاسی تبلیغاتی به وبسایت آرنا ویژن مراجعه نمایید)

نحوه ایجاد یک پست وبلاگ خوب

چک لیست اصول وبلاگ نویسی: 12. به سایر محتواهای مرتبط وبلاگ در پست خود لینک دهید

هنگامی که پست وبلاگ را تکمیل می‌کنید، باید محتواهای مرتبط را در سراسر آن لینک بدهید. یک راه موثر برای انجام این کار در اصول نگارش پست وبلاگ، لینک‌دهی در یک خوشه محتوا است. لینک‌دهی و حفظ محتوای مرتبط در سراسر پست شما می‌تواند اطلاعات مفیدتری را در اختیار خوانندگان قرار دهد و به طور بالقوه رتبه‌بندی موتورهای جستجو را با کلمات کلیدی طولانی مربوطه افزایش دهد.

اصول وبلاگ نویسی: 13. محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید

یکی از اصول نگارش پست وبلاگ محتوای سئو شده است. از روش های نوشتن پست بلاگ برای ایجاد یک محتوای خوب استفاده کنید و برای بهبود سئوی مطلب و بهینه‌سازی آن این موارد را در نظر داشته باشید:

1. برای مطلب توضیحات متای مناسب بنویسید که خلاصه‌ای از متن باشد.

2. عنوان صفحه و تیترها را بهینه کنید. عنوان سئو مهم‌ترین فاکتور است.

3. هنگام پیوند به صفحات دیگر از انکر تکست مناسب استفاده کنید.

4. برای همه‌ی تصاویر متن جایگزین بنویسید که ارتباط با محتوای پست را منتقل کند.

5. بررسی کنید که همه‌ی تصاویر برای سرعت صفحه فشرده شده باشند. سرعت بارگذاری صفحه نکته‌ی مهمی در رتبه‌بندی گوگل است.

6. مطمئن شوید که پست بلاگ شما سازگار با موبایل است. داشتن سایت واکنش‌گرا بسیار مهم است و یک امتیاز محسوب می‌شود.

اصول نگارش پست وبلاگ: 14. از کلمات کلیدی اصلی و فرعی به صورت بهینه استفاده کنید

پس از پایان نوشتن، بهینه‌سازی عناصر درون صفحه پست یکی از مهم‌ترین اصول نگارش پست وبلاگ است. در مورد تعداد کلمات کلیدی در متن وسواس نداشته باشید؛ اگر امکان ترکیب کلمات کلیدی وجود دارد که بر تجربه‌ی خواننده تاثیر نمی‌گذارد، این کار را انجام دهید. URL را کوتاه و متناسب با کلمه کلیدی تعیین کنید. اما کلمه کلیدی را فشرده نکنید یا به دنبال چگالی کلمات کلیدی دلخواه نباشید زیرا گوگل بسیار هوشمند است.

نوشتن محتوای وبلاگ با رعایت سئو

اصول نگارش پست وبلاگ: 15. برای پست‌های وبلاگ خود تبلیغات کنید

پست بلاگ خود را در تمام کانال‌های بازاریابی موجود به اشتراک بگذارید تا دسترسی بیشتر شده و خوانندگان بیشتری آن را پیدا کنند. با ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی شروع کنید. این کار برای ایجاد، ارسال و تعامل با رسانه‌های اجتماعی ضروری است.

یکی از راه‌های سریع اما موثر برای افزایش حضور آنلاین، استفاده مجدد از پست‌های وبلاگ است. شما می‌توانید یک پست وبلاگ را به تکه‌هایی از اطلاعات جذاب برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی تبدیل کنید یا یک فایل صوتی از آن بسازید. داشتن یک استراتژی تبلیغاتی قوی از کانال‌های بازاریابی مختلف راه‌های بیشتری برای یافتن پست‌های وبلاگ را به مخاطبان ارائه می‌دهد. جهت اطلاع از تعرفه و سفارش تولید محتوای شبکه های اجتماعی با متخصصان آرنا ویژن تماس حاصل نمایید.

جهت اطلاع از تعرفه تیزر تبلیغاتی با متخصصان آرنا ویژن تماس حاصل نمایید.

اصول وبلاگ نویسی: 16. بعد از انتشار بلاگ پست در طول زمان عملکرد مطلب را آنالیز کنید

پست شما برای دیدن در تمام دنیا منتشر می‌شود؛ بنابراین مطمئن شوید که عملکرد آن را در طول زمان در نظر بگیرید تا بتوانید ببینید آیا استراتژی و اصول نگارش پست وبلاگ که به کار برده‌اید برای شما موثر بوده یا خیر. اگر کار را به درستی انجام ندهید تحقیقات کلمه کلیدی، محتوای آموزنده و داشتن یک استراتژی تبلیغاتی شما را به جایی نمی‌رساند. تجزیه و تحلیل باید نقشی کلیدی در استراتژی محتوای شما داشته باشد.

پست بلاگ را از جهات مختلف از جمله موارد زیر بررسی کنید:

  • ترافیک کلی هر پست
  • CTR میانگین
  • میانگین موقعیت SERP
  • تعداد عبارت‌های جستجو در هر پست
  • میانگین نظرات در هر پست
  • اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی
  • نرخ تبدیل

تعیین استراتژی برای بلاگ سایت

منبع
  سفارش تولید محتوا سایت و بلاگ

مقالات مرتبط

نظرات