مزایای طراحی سایت املاک: معرفی ویژگی سایت املاک استاندارد + مقایسه

آیا شما در شغل املاک و مستغلات هستید و می‌خواهید مشتریان خودتان را افزایش دهید؟ در این صورت، مزایای طراحی سایت املاک می‌تواند به شما کمک کند. در حقیقت، طراحی سایت املاک می‌تواند روشی باشد که شما در آن اطلاعات ملک‌های قابل فروش را به راحتی در دست مشتریان قرار می‌دهید. فواید طراحی سایت املاک گوناگون هستند. برای همین، ما می‌خواهیم در این مقاله از آرنا ویژن در مورد این مزایا، اینکه چگونه یک سایت املاک با عملکرد بهینه داشته باشیم، مراحل طراحی سایت، قابلیت‌ها، عوامل موثر بر قیمت طراحی و نکات دیگر آن صحبت کنیم. بنابراین، اگر قصد راه‌اندازی سایت املاک را دارید، حتماً نکات این مقاله از بلاگ آرنا ویژن را مطالعه کنید.

ضرورت ساخت سایت املاک برای بهبود خدمات

در املاک و مستغلات هرچه اعتبار شما در بازار بیشتر باشد، بیشتر به نفعتان است. بنابراین، مزایای طراحی سایت املاک باعث می‌شوند که شما راحت‌تر اطلاعات ملک‌ها را در دسترس مشتریانتان قرار دهید و از خود سایت برای نشان دادن خدمات و ویژگی‌های متمایز آن استفاده کنید. از اینرو، ضرورت طراحی سایت املاک داشتن یک روش موثر برای تبلیغ شرکتتان و ارائه خدمات است.

ضورت ایجاد طراحی سایت املاک

چگونه یک سایت املاک با عملکرد بهتر داشته باشیم؟

عملکرد بهتر به معنای بازدید مشتریان بیشتر از سایت املاکتان است.

مزایای طراحی سایت املاک‌تان باید بهترین تجربه کاربری را برای مشتریانانتان فراهم کنند که این‌ها شامل سرعت بارگذاری بالای سایت، هدایت کاربری ساده و طراحی واکنشگرا می‌شوند.

مراحل ساخت سایت املاک چه هستند؟

مراحل طراحی سایت املاک: 1. نیاز سنجی و برنامه‌ریزی

برای جذب مشتریان بیشتر، مزایای طراحی سایت املاک شما باید بیشترین توجه را به نیازهای آنها کند. بنابراین، پیش از هر چیزی، شما باید مخاطبان و نیازهای آنها را بشناسید. سپس، طراحی سایت را باید با توجه به این نیازها برنامه‌ریزی کنید.

مراحل طراحی سایت املاک: 2. انتخاب پلتفرم مناسب

یکی از مزایای طراحی سایت املاک با پلتفرم مناسب نیز راحتی افزایش مقیاس و بزرگ کردن سایت خواهد بود.

یکی از مزایای طراحی سایت املاک با پلتفرم مناسب نیز راحتی افزایش مقیاس و بزرگ کردن سایت خواهد بود.اگر می‌خواهید هم استفاده شما برای به روز رسانی محتوای سایت و هم کاربرد مشتریان از آن بهینه و راحت باشد، باید پلتفرم مناسبی را برای آن انتخاب کنید.

مراحل طراحی سایت املاک: 3. طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری

هرچه کاربران و مشتریان در سایت شما بهتر و راحت‌تر اطلاعات را پیدا کنند، تجربه کاربری و رضایت بیشتری از سایتتان خواهد داشت. همه این‌ها به طراحی رابط کاربری خوب برمی‌گردد.

بنابراین،مزایای طراحی سایت املاک خوب با  طراحی UI و UXسایت مناسب باعث  رضایت بیشتر مشتریان شما هم می‌شود.

مراحل طراحی سایت املاک: 4. مشخص کردن صفحات مورد نیاز سایت املاک

پیدا کردن راحت و سریع اطلاعات لازم یکی از مزایای طراحی سایت املاک‌تان است. برای همین، شما در طراحی سایت باید صفحات مورد نیاز سایت املاکتان را مشخص کنید تا کاربران هم بتوانند به راحتی اطلاعات را در آنها پیدا کنند.

مراحل طراحی سایت املاک: 5. توسعه و پیاده سازی

در این مرحله شما تمام مزایای طراحی سایت املاک برنامه‌ریزی کرده‌اید را باید انجام دهید. اگر هم به شرکت طراحی سایت این کار را سپرده‌اید باید تمام طرح‌ها و ویژگی های طراحی سایت املاک را به آنها انتقال داده باشید.

مراحل طراحی سایت املاک: 6. تست و راه اندازی

در این مرحله شما یا سایت ساز باید ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت املاک را چک کنید. بعد از تست کردن و برطرف کردن هر عیب و نقصی، می‌توانید آن را راه‌اندازی کرده و در دسترس تمام کاربران در اینترنت قرار دهید.

روند طراحی سایت املاک

مزایای طراحی سایت املاک: چه نکاتی در طراحی سایت املاک مهم است؟

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو

پیدا کردن سریع و راحت سایت باید یکی از مزایای طراحی سایت املاکتان باشد. در نتیجه، شما باید سایت خود را برای موتورهای جستجو با اصول سئو بهینه‌سازی کنید تا سایتتان در نتایج برتر گوگل رتبه بگیرد و کاربران بیشتری وارد آن شوند. شما می توانید جهت تدوین استرانژی سئو و دریافت مشاوره سئو با کارشناسان آرنا ویژن در ارتباط باشید.

نمایش جامع و کامل املاک و قیمت

وقتی که مشتریان شما اطلاعات جامع و کامل املاک و قیمت آن را در سایتتان می‌بینند، تصمیمات درستی هم در رابطه با آن می‌گیرند. بنابراین، این ویژگی می‌تواند یکی از فواید طراحی سایت املاکتان باشد که اعتماد مشتریان به معامله از شرکت شما را افزایش می‌دهد.

طراحی کاربر پسند و واکنش گرا

واکنش گرایی سایت باعث می‌شود که کاربران و مشتریانتان تعامل بیشتری با سایتتان داشته باشند و بخواهند بیشتر در آن بمانند. از اینرو، طراحی کاربر پسند و واکنشگرا یکی از مزایای طراحی سایت املاک است که باعث افزایش جذب مشتری یادتان خواهد شد.

پشتیبانی و نگهداری

برای اینکه کاربران بتوانند از فواید طراحی سایت املاکتان به خوبی استفاده کنند، باید سایتتان به روز شده و امن باشد. چنین ویژگی نیازمند آن است که شما پشتیبانی ۲۴ ساعته از آن را انجام دهید و هر عیب و نقصی را برای تجربه بهتر کاربری برطرف کنید.

سیستم جستجو و فیلترینگ پیشرفته

اعمال کردن سیستم جستجو و فیلترینگ پیشرفته باعث می‌شود که کاربران شما راحت و سریع اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. بنابراین، سیستم جستجو و فیلترینگ پیشرفته می‌تواند یکی از مزایای طراحی سایت املاک باشد که تجربه کاربری را بهتر می‌کند.

( شما می توانید سفارش طراحی تولید محتوای سئو فرندلی را در کنار سفارش تولید محتوای اینستاگرام به کارشناسان آرنا ویژن بسپارید.)

امنیت بالا

امنیت سایت به این معنی است که شما می‌توانید از اطلاعات و داده‌های مشتریانتان محافظت کنید. بنابراین، امنیت بالای سایت یکی از فواید طراحی سایت املاکتان است که که می‌توانید با آن اعتماد مشتریان را به دست بیاورید.

سیستم مدیریت محتوا کارآمد

یکی از مزایای طراحی سایت املاک خوب برای شما به عنوان مالک سایت سیستم مدیریت محتوای کارآمد است. با این نوع از ویژگی های طراحی سایت املاک شما راحت می‌توانید هر محتوایی که بخواهید را به سایت اضافه یا از آن حذف کنید.

پشتیبانی و خدمات

شمول پشتیبانی و خدمات ۲۴ ساعته سایت به مشتریانتان یکی از مزایای طراحی سایت املاک است. با این مزیت اعتبار شما نزد مشتریانتان افزایش می‌یابد و آنها بیشتر برای ارائه خدمات با کیفیت به شما اعتماد خواهند کرد.

سیستم نظرات و امتیازات کاربران به املاک یا مشاور

کاربران با نظر دهی و امتیاز دادن به خدمات در انواع سایت های املاک می‌توانند با همدیگر تعامل داشته باشند. همچنین، مشتریان دیگر می‌توانند از نظرات آنها برای تصمیم‌گیری برای استفاده از خدمات سایتتان استفاده کنند.

بنابراین، قرار دادن سیستم نظردهی یکی از فواید طراحی سایت املاک است که باعث افزایش تعامل مشتریان در سایت و اعتماد آنها به شما می‌شود.

( شما می توانید خدمات تولیدمحتوا متن فارسی و تولید محتوا انگلیسی خود را به تیم تخصصی آرنا ویژن بسپارید.)

فواید طراحی سایت املاک

اهمیت طراحی سایت املاک

مزایای طراحی سایت املاک برای مشتریان باعث می‌شود که سایت املاکتان اهمیت زیادی داشته باشد. برای مثال، انواع سایت های املاک می‌توانند از جوانب زیر مهم باشد:

1. خدمات رسانی 24 ساعته: مشتریان شما در هر زمان از روز و در هر مکانی می‌توانند به خدمات املاک شما از طریق سایت دسترسی داشته باشند.

2. شخصی‌سازی: شخصی‌سازی سایت می‌تواند کاری کند که مشتریان شما مطابق با سلیقه و تجربه کاربری اطلاعات را راحت‌تر پیدا کنند.

3. نمایش اطلاعات کامل املاک: مشتریان شما برای خرید خوب و معامله راحت‌تر احتیاج به اطلاعات کامل در مورد املاک دارند و در سایت‌تان می‌توانند آنها را ببینند.

(به منظور آشنایی با ویژگی ها و قابلیت های سایت طلا فروشی استاندارد، حتما مطلب مزایای طراحی سایت طلا فروشی را مطالعه نمایید)

مزایای طراحی سایت املاک چه هستند؟

مزایای طراحی سایت املاک: 1. امکان سرچ سریع و آسان در املاک موجود و قیمت ها

جستجوی سریع و آسان کاربر در سایت املاکتان می‌تواند تجربه کاربری او را بهتر کند. این ویژگی جزو مزایای طراحی سایت املاک است، زیرا اعتماد کاربر به شما را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند باعث جذب کاربران بیشتر به سایتتان شود.

مزایای طراحی سایت املاک: 2. کاهش هزینه ها

با گذاشتن اطلاعات کامل در مورد املاک، قیمت آنها و حتی نشان دادن ویدیویی از خود ملک به مشتری شما می‌توانید هزینه‌های مربوط به این کارها را تا حد زیادی کاهش دهید. بنابراین، کاهش هزینه‌ها یکی دیگر از مزایای طراحی سایت املاک حرفه ای است.

مزایای طراحی سایت املاک: 3. افزایش اعتبار و اعتماد

اگر شما در سایت اطلاعات کامل و قیمت ملک را قرار دهید و معاملات شما از طریق سایت با امنیت کامل انجام شوند، اعتماد مشتریان به شما بیشتر خواهد شد. همچنین، با جلب اعتماد افزایش اعتبار هم یکی از فواید طراحی سایت املاک‌تان خواهد بود.

فواید طراحی سایت املاک: 4. تقویت برند

سایت شما علاوه بر نشان دادن ارزش‌ها و ماموریت شرکتتان می‌تواند عوامل بصری مثل لوگو و رنگ‌های برندتان را هم نشان دهد. به این صورت، یکی از مزایای طراحی سایت املاکتان تقویت برند شرکت‌تان با ایجاد یک تصور قوی در ذهن مشتری و کاربر است.

( شما می توانید انواع طراحی هویت بصری از جمله طراحی لوگو و طراحی کاتالوگ را به طراحان و کارشناسان آرنا ویژن بپردازید.)

فواید طراحی سایت املاک: 5. به روز رسانی سریع اطلاعات املاک

برای شما که مالک سایت هستید، به روز رسانی سریع اطلاعات املاک یکی از فواید طراحی سایت املاک است. به این صورت، مشتریان شما می‌توانند با توجه به جدیدترین اطلاعات تصمیمات خوبی بگیرند و اعتمادشان به شما بیشتر می‌شود.

فواید طراحی سایت املاک: 6. برقراری ارتباط آسان با مشتریان

وجود شماره تماس شرکت، فرم‌های تماس و چت آنلاین باعث برقراری ارتباط آسان‌تر شما با مشتریان می‌شود و یکی از مزایای طراحی سایت املاک است.

فواید طراحی سایت املاک: 7. نمایش آدرس دقیق املاک روی نقشه

آیا می‌خواهید کاربرانتان راحت شرکت املاکتان را پیدا کنند؟ پس آدرس دقیق املاک را روی نقشه بگذارید. به این صورت، فواید طراحی سایت املاک به کاربران کمک می‌کنند تا راحت و سریع شرکت املاکتان را روی نقشه پیدا کنند.

فواید طراحی سایت املاک: 8. مشاوره آنلاین به مشتریان

اگر مشتریانتان یک سوال فوری داشته باشند، شما با مشاوره آنلاین می‌توانید سریعاً جواب آنها را بدهید. توصیه و مشاورات آنلاین یکی از مزایای طراحی سایت املاک است که می‌تواند اعتماد مشتریان به لایق بودن خدمات سایتتان را افزایش دهد.

(به منظور آشنایی با ویژگی ها و قابلیت های سایت آموزشی استاندارد، حتما مطلب مزایای طراحی سایت آموزشی را مطالعه نمایید)

مزایای طراحی سایت املاک

قابلیت‌های مورد نیاز در طراحی سایت املاک حرفه ای

با یک سایت خوب شما می‌توانید مزایای طراحی سایت املاک را به کاربرانتان نشان دهید. با این وجود، ساخت سایت املاک باید چند ویژگی داشته باشد که کاربران را جذب استفاده از آن کند. چند تا از ویژگی های طراحی سایت املاک عبارتند از:

  • هدایت کاربری آسان
  • طراحی تعاملی و واکنشگرا
  • داشتن عکس و ویدیو از ملک
  • شمول اطلاعات کامل از ملک و قیمت آن
  • تطبیق پذیری سایت با نسخه موبایل
  • سرعت بارگذاری سریع سایت
  • امنیت بالا

(به منظور آشنایی با ویژگی ها و قابلیت های سایت صرافی و ارز دیجیتال استاندارد، حتما مطلب مزایای طراحی سایت صرافی را مطالعه نمایید)

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت املاک

قیمت ساخت سایت بستگی به ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت املاک حرفه ای متفاوت است. بنابراین، چند عامل مهم این قیمت را تحت تاثیر قرار می‌دهند که عبارتند از:

  • پیچیدگی و بزرگی وب سایت
  • انتخاب نوع سیستم مدیریت محتوا
  • طراحی واکنشگرا
  • نوع و تعداد کارکردهای سایت
  • بهینه‌سازی سایت برای سئو
  • تولید محتوا و بازاریابی آنلاین
  • پشتیبانی از سایت
  • میزان تجربه طراح سایت

انواع طراحی سایت املاک

روش‌های مختلفی برای ساخت سایت املاک وجود دارد. ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت املاک هم بسته به این روش‌ها ممکن است متفاوت باشند. چند تا از انواع سایت های املاک عبارتند از:

  • طراحی سایت املاک اختصاصی
  • طراحی سایت املاک با استفاده از قالب آماده
  • طراحی سایت املاک پویا و واکنشگرا
  • طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا
  • طراحی سایت بهینه شده برای نسخه موبایل
  • طراحی سایت ساده و مینیمالیستی

( برای اطلاع از دلایل ایجاد و روش های رفع خطای 404 حتما مطلب ارور 404 چیست را مطالعه نمایید)

مدل های مختلف طراحی سایت املاک

برای طراحی سایت استفاده از قالب‌های آماده مناسب‌تر است یا سفارش سازی؟

با طراحی سفارشی شما می‌توانید ویژگی و مزایای طراحی سایت املاک که می‌خواهید را در آن پیاده‌سازی کنید. اما این روش هزینه و زمان بر است.

بنابراین، اگر به سراغ روش به صرفه‌تر و آسان‌تری می‌گردید، می‌توانید از قالب‌های آماده برای ساخت سایتتان استفاده کنید. یکی از روش های طراحی سایت ها طراحی سایت وردپرس است.

چند نمونه از انواع سایت های املاک داخلی و خارجی

برای مشاهده مزایای طراحی سایت املاک از نزدیک ما در این قسمت چند نمونه از طراحی سایت املاک داخلی و خارجی را برایتان آورده‌ایم که شما می‌توانید ویژگی‌های آن را دیده و مقایسه کنید:

  • سایت املاک کلید
  • سایت املاک دلتا
  • سایت آقای املاک
  • سایت Zillow
  • سایت Realtor
  • سایت Trulia

سوالات متداول کاربران درباره طراحی سایت املاک

مدت زمان فرایند طراحی سایت چقدر است؟

زمان ساخت و اعمال مزایای طراحی سایت املاک با توجه به بزرگی و پیچیدگی ساخت سایت متفاوت است و می‌تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

آیا طراحی اپلیکیشن املاک هم با طراحی سایت انجام می‌شود؟

اگر شما بخواهید می‌توانید ساخت اپلیکیشن و سایت املاکتان را همزمان انجام دهید. این کار خوب است، چون شما همه ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت املاک را هم در اپلیکیشن اعمال خواهید کرد.

آیا وب سایت‌های املاک سازگار با موبایل طراحی می‌شوند؟

بله. اصولاً طراحی و ساخت وب سایت‌های املاک سازگار با موبایل است. این جزو فواید طراحی سایت املاک است، چون امروزه بیشترین کاربران اینترنتی متعلق به کاربران موبایل هستند.

میزان ایمن بودن سایت‌های املاک چقدر است؟

معمولا سایت‌های املاک امنیت خوبی دارند. هرچه امنیت سایت بیشتر باشد، کاربران می‌توانند بهتر از مزایای طراحی سایت املاک استفاده کنند.

قابلیت اطمینان سایت های املاک

آیا سایت‌های املاک بهینه شده اند؟

بله. سایت‌های املاکی که در گوگل رتبه می‌آورند از بهترین روش‌های بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. بنابراین، اگر شما هم بخواهید از فواید طراحی سایت املاک استفاده کنید، بهتر است که آن را برای سئو بهینه کنید.

نحوه محاسبه هزینه طراحی سایت املاک

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ساخت و پیاده‌سازی مزایای طراحی سایت املاک بسته به عوامل متفاوت هزینه‌اش هم فرق می‌کند. برای همین، بهتر است در این مورد با همکاران ما در آرنا ویژن تماس بگیرید.

آیا در طراحی سایت املاک امکان گرفتن درگاه پرداخت وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید درگاه پرداخت آنلاین را در سایت اعمال کنید. این جزو فواید طراحی سایت املاک است و به کاربران اجازه می‌دهد تا با امنیت و به راحتی هزینه استفاده از خدمات سایت را پرداخت کنند.

آیا امکان دریافت نماد اعتماد برای سایت املاک وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید نماد اعتماد را برای سایت املاکتان دریافت کنید. این نماد برای استفاده مشتریان شما از مزایای طراحی سایت املاک مهم است، چون می‌تواند اعتماد آنها را به خدمات سایت افزایش دهد.

سایت املاک به چه مجوز‌هایی نیاز دارد؟

اگر شما از قبل مجوز فعالیت قانونی کسب و کارتان را از صنف خودتان گرفته‌اید، پس بعد از راه‌اندازی سایت فقط احتیاج به دریافت مجوز نماد اعتماد دارید. نماد اعتماد باعث می‌شود که مشتریانانتان به شما بیشتر اعتماد و با خیال راحت از مزایای طراحی سایت املاک‌تان استفاده کنند.

اما اگر فعالیتتان را با سایت شروع کردید و پیش از آن در رابطه با شغلتان از صنف خود مجوز قانونی را نگرفته‌اید، باید هم مجوز فعالیت قانونی را بگیرید و هم نماد اعتماد.

آیا دریافت نماد الکترونیک برای سایت‌های املاکی ضروری است؟

بله. دریافت نماد الکترونیک برای سایت‌های املاکی ضروری است. داشتن این نماد به مشتریان شما نشان می‌دهد که شما مجوز قانونی برای تجارت آنلاین را دارید و آنها می‌توانند از فواید طراحی سایت املاک کاملاٌ بهره ببرند.

ضرورت داشتن نماد اعتماد برای طراحی سایت املاک

منبع
سفارش طراحی سایت املاک

مقالات مرتبط

نظرات