مزایای طراحی سایت سازمانی: معرفی ویژگی سایت سازمانی استاندارد + مقایسه

مزایای طراحی سایت سازمانی را دست کم نگیرید! اگر شما مالک شرکت یا نهادی هستید و می‌خواهید خدمات خود یا در کل وجود شرکت‌تان را تبلیغ و ترویج کنید، احتیاج به یک سایت سازمانی دارید. در غیر این صورت، مشتریان یا مخاطبان شما چطور می‌توانند شما را پیدا کنند؟ مخصوصاً در این دوره اینترنتی که اکثر کسب و کار با بازاریابی آنلاین است که می‌توانند حضور و درآمد خود را افزایش دهند. بنابراین، اگر در فکر ساخت سایت چنین سایتی برای شرکتتان هستید، با ما همراه باشید تا در این مقاله از آرنا ویژن در مورد ضرورت طراحی سایت سازمانی، مراحل طراحی، فواید طراحی سایت سازمانی، اهمیت، نکات و سوالات متداول در مورد آن توضیح دهیم.

ضرورت طراحی سایت سازمانی برای بهبود خدمات چیست؟

عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم دیجیتال است. بنابراین، اگر شما می‌خواهید که کاربرانتان شرکت شما را بشناسند، می‌توانید از مزایای طراحی سایت سازمانی برای بازاریابی آنلاین و دیجیتال شرکتتان استفاده و کاربران بیشتری را جذب کنید. در غیر این صورت، ممکن است رشد و موفقیت شرکتتان خیلی کند شود.

اهمیت طراحی سایت سازمانی

چگونه یک سایت سازمانی با عملکرد بهتر داشته باشیم؟

برای داشتن سایت با بهترین عملکرد و استفاده از مزایای طراحی سایت سازمانی، سایت شرکت شما باید در کار خودش در جذب کاربران خبره باشد. اما این در صورتی امکان‌پذیر است که معیارهایی مثل تطبیق پذیری با نسخه موبایل، اعمال اصول سئو و سرعت بارگذاری بالا را برای آن اعمال کنید.

مراحل طراحی سایت سازمانی چیست؟

مراحل طراحی سایت بخش های مختلفی را شامل می شود که در ادامه این مطلب از بلاگ آرنا ویژن آنها را برایتان توضیح خواهیم داد؟

مراحل طراحی سایت سازمانی: 1. نیاز سنجی و برنامه‌ریزی

ساخت هر سایت موفقی از جمله سایت سازمانی به این بستگی دارد که چقدر آن سایت می‌تواند کاربران را جذب کند. در طراحی سایت سازمانی هم شما باید به نیازهای کاربران‌تان توجه کنید تا ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت سازمانی را مطابق با آنها برنامه‌ریزی کنید.

به این صورت، کاربرانتان بیشتر جذب سایتتان می‌شوند و موفقیت آن هم بیشتر خواهد بود.

مراحل طراحی سایت سازمانی: 2. انتخاب پلتفرم مناسب

برای استفاده حداکثری از مزایای طراحی سایت سازمانی شما باید پلتفرم خوبی را برای آن انتخاب کنید. این هم برای کارکرد کنونی و هم برای آینده سایت مفید است، چون در مدیریت بهتر محتوای سایتتان، افزایش مقیاس آن و بهبود تجربه کاربری تاثیر زیادی دارد.

مراحل طراحی سایت سازمانی: 3. طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری

یک سایت خوب باید طوری کاربران را سرگرم خود کند که آنها اصلاً نخواهند از آن خارج شوند! بنابراین، داشتن طراحی UI و UXسایت  یا به عبارتی رابط و تجربه کاربری خوب یکی از فواید طراحی سایت سازمانی است که شما حتماً باید آن را برای سایتتان به خوبی طراحی کنید تا کاربران از سایتتان لذت ببرند.

مراحل طراحی سایت سازمانی: 4. توسعه و پیاده سازی

بعد از برنامه‌ریزی و مشخص کردن ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت سازمانی، حالا نوبت توسعه و پیاده‌سازی آنها رسیده است. در این مرحله شما یا طراح سایت تمام ایده‌ها و ویژگی های طراحی سایت سازمانی را با زبان برنامه‌ نویسی یا سیستم مدیریت محتوا پیاده‌سازی می‌کنید.

مراحل طراحی سایت سازمانی: 5. تست و راه اندازی

پیش از اینکه شما سایت را در دسترس عموم و کاربران قرار دهید، باید ساختار ویژگی‌ها و فواید طراحی سایت سازمانی را برای هر عیب و نقصی چک کنید. بعد از چک و برطرف کردن عیب‌های سایت می‌توانید آن را راه اندازی کنید.

فرایند طراحی سایت سازمانی

مزایای طراحی سایت سازمانی: چه نکاتی در طراحی سایت سازمانی مهم است؟

برای طراحی سایت خوب توجه به نکات ذیل ضروری است:

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو

جذب کاربران یکی از مزایای طراحی سایت سازمانی است که شما می‌خواهید از آن بهره ببرید، درست است؟ کاربران هم زمانی جذب سایت شما می‌شوند که بتوانند آن را ببینند. بنابراین، برای رتبه گرفتن در گوگل و جذب کاربر شما باید سایتتان را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید. جهت دریافت مشاوره سئو با کارشناسان آرنا ویژن تماس حاصل نمایید.

امنیت سایت

امنیت سایت نه تنها سایت شما را در برابر هک کردن محافظت می‌کند، بلکه از داده‌های کاربرانتان هم محافظت خواهد کرد. بنابراین، امنیت یکی از مزایای طراحی سایت سازمانی است که اعتماد کاربران را به امن و مطمئن بودن سایتتان جلب می‌کند.

پشتیبانی و نگهداری

بهترین سایت‌هایی که شما دیده‌اید سرعت خوبی دارند، امن هستند و محتوایشان به روز رسانی شده است. بنابراین، اگر شما می‌خواهید از این فواید طراحی سایت سازمانی برای سایت خودتان بهره‌مند شوید باید برای آن پشتیبانی و نگهداری مداوم را انجام دهید.

طراحی کاربرپسند و واکنش گرا

آیا می‌خواهید بازدید کنندگانتان از سایتتان لذت ببرند؟ پس می‌توانید یک طراحی کاربر پسند و واکنشگرا را برای آن داشته باشید! این ویژگی یکی از مزایای طراحی سایت سازمانی است که تعامل کاربران سایت را با آن بیشتر می‌کند و باعث جذب و تبدیل آنها به مشتری هم خواهد شد.

سیستم جستجو و فیلترینگ پیشرفته

نشانه هر سایت خوب این است که چقدر به کاربرانش کمک می‌کند که راحت و سریع اطلاعاتشان را پیدا کنند. بنابراین، سیستم جستجو و فیلترینگ پیشرفته یکی از مزایای طراحی سایت سازمانی است که برای تجربه کاربری خوب بهتر است که آن را در سایتتان بگذارید.

امنیت بالا و سیستم پرداخت مطمئن در صورت نیاز

اعتبار سایت و اعتماد کاربران به آن به این بستگی دارد که چقدر امن است و کاربران می‌توانند به پرداخت آنلاین از طریق آن اعتماد کنند. بنابراین، امنیت بالا و سیستم پرداخت مطمئن یکی از فواید طراحی سایت سازمانی است که شما حتماً باید به آن در طراحی سایت توجه کنید.

( جهت اطلاع از تعرفه و سفارش طراحی سایت فروشگاهی با کارشناسان آرناویژن تماس حاصل نمایید)

نکات مهم طراحی سایت سازمانی

سیستم مدیریت محتوا کارآمد

به روز رسانی و اضافه و حذف کردن ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت سازمانی مدیریت آن را برایتان خیلی راحت‌تر خواهد کرد. بنابراین، اگر در ساخت آن از سیستم مدیریت محتوای کارآمد استفاده کنید کارتان در این زمینه راحت‌تر می‌شود.

پشتیبانی و خدمات

وقتی که کاربران ببینند شما از طریق سایت به سوالات و شکایات آنها پاسخ می‌دهید اعتمادشان به شما بیشتر می‌شود و اعتبار برندتان هم افزایش می‌یابد. بنابراین، پشتیبانی و خدمات مشتری یکی از فواید طراحی سایت سازمانی است که به تقویت برندتان کمک می‌کند.

سیستم نظرات و امتیازات کاربران

اگر کاربران شما نتوانند نظراتشان را به شما برسانند، پس شما چطور می‌توانید طراحی سایتتان را بهتر کنید؟ بنابراین، به شمول سیستم نظرات و امتیازات کاربران به عنوان یکی از مزایای طراحی سایت سازمانی نگاه کنید که به بهبود سایت سازمانی و خدماتتان کمک می‌کند.

سیستم رزرو آنلاین آسان

اگر روی سایت سازمانتان خدماتی دارید که کاربران می‌توانند آنها را آنلاین رزرو کنند، پس حتماً سیستم رزرو آنلاین را در سایتتان بگذارید. این ویژگی یکی از فواید طراحی سایت سازمانی است که می‌تواند به استفاده راحت‌تر خدمات توسط کاربرانتان کمک کند.

( جهت اطلاع از تعرفه و سفارش طراحی سایت وردپرس با کارشناسان آرناویژن تماس حاصل نمایید)

اهمیت طراحی سایت سازمانی در چیست؟

مزایای طراحی سایت سازمانی نه تنها به نفع شما است، بلکه می‌تواند به کاربران شما هم کمک کند. بنابراین، اهمیت طراحی سایت سازمانی چند جانبه و به صورت زیر است:

  • خدمات رسانی 24 ساعته: رساندن خدمات در هر ساعت از شبانه روز باعث افزایش جذب کاربران و رضایت شما از سایتتان خواهد شد.
  • شخصی‌سازی: با شخصی‌سازی خمات سایت برای هر کاربر شما اطلاعات مورد نیاز را به آنها مطابق با سلیقه‌شان می‌رسانید که رضایت آنها از سایت‌تان را افزایش می‌دهد.
  • اتوماسیون مراحل اداری: خودکارسازی فرایندهای اداری خیلی از هزینه‌های شرکت شما را کاهش می‌دهد و کارهای آنها برای خدمات رسانی به مشتریانانتان را بیشتر می‌کند.

ضرورت طراحی سایت سازمانی

مزایای طراحی سایت سازمانی چیست؟

در ادامه به توضیح فواید طراحی سایت برای سازمان های بزرگ و کوچک می پردازیم:

مزایای طراحی سایت سازمانی: 1. دسترسی سریع و آسان به خدمات

یکی از اصلی‌ترین مزایای طراحی سایت سازمانی برای کاربرانتان دسترسی سریع و آسان آنها به خدمات شرکتتان است که می‌تواند باعث جذب کاربر و افزایش رضایت آنها از شرکتتان شود.

مزایای طراحی سایت سازمانی: 2. اتوماسیون مراحل اداری

اتوماسیون مراحل اداری جزو فواید طراحی سایت سازمانی است که در خیلی از هزینه‌های اداری و فرایندهای شما صرفه‌جویی می‌کند و باعث ذخیره وقت و انرژی در کارهای شما می‌شود.

مزایای طراحی سایت سازمانی: 3. کاهش هزینه ها

ما قبلا هم به این اشاره کردیم که اتوماسیون اداری یکی از مزایای طراحی سایت سازمانی است که می‌تواند هزینه‌های مراحل اداری شما را کاهش دهد. بنابراین، سایت سازمانی به شما می‌تواند کمک کند که در هزینه و زمان کارهای اداری‌تان صرفه‌جویی کنید.

مزایای طراحی سایت سازمانی: 4. افزایش اعتبار و اعتماد

اگر سایت سازمانی شما طوری طراحی شده باشد که ظاهر حرفه‌ای و شیک، امنیت و تجربه کاربری خوبی داشته باشد، کاربران بیشتر جذب آن می‌شوند و اعتمادشان به برند شما هم بیشتر خواهد شد. بنابراین، افزایش اعتبار و اعتماد به شرکتتان یکی از مزایای طراحی سایت سازمانی است.

فواید طراحی سایت سازمانی: 5. خدمات رسانی آسان‌تر به کاربران

مزایای طراحی سایت سازمانی حرفه ای به مشتریان و کاربران شما اجازه می‌دهند تا آسان و سریع به اطلاعات مورد نیاز و خدماتشان در سایتتان دسترسی داشته باشند. در نتیجه آنها از عملکرد شرکت و سایتتان هم راضی خواهند بود.

( جهت اطلاع از 25 دلیل پنالتی شدن سایت توسط گوگل  و روش تشیخص و رفع آن حتما مطلب گوگل پنالتی چیست را مطالعه نمایید.)

قابلیت‌های مورد نیاز در طراحی سایت سازمانی چیست؟

برای اینکه کاربرانتان از قابلیت‌ها و مزایای طراحی سایت سازمانی حرفه ای خوششان بیاید و دوست داشته باشند بیشتر در آن گشت و گذار کنند، سایتتان باید چند قابلیت مهم داشته باشد که آنها عبارتند از:

  • طراحی واکنشگرا
  • هدایت کاربری آسان
  • مطابق بودن با نسخه موبایل
  • داشتن ویژگی خدمات و پشتیبانی آنلاین برای مشتریان
  • امنیت بالا
  • داشتن سیستم سرچ و فیلترینگ پیشرفته
  • بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو
  • سرعت بارگذاری بالای سایت

( برای طلاع از قیمت و سفارش طراحی سایت وردپرس با وبسایت آرنا ویژن مراجعه و یا با متخصصان شرکت تماس حاصل نمایید)

ویژگی های مورد نیاز طراحی سایت سازمانی

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت سازمانی چه هستند؟

قیمت ساخت انواع سایت های سازمانی با توجه به عواملی مثل ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت سازمانی متفاوت است که چند تا از این عوامل عبارتند از:

  • بزرگی سایت و پیچیدگی طراحی آن
  • نوع ساخت سایت و استفاده از زبان برنامه نویسی یا مدیریت محتوا
  • تولید محتوا و بازاریابی آنلاین برای سایت
  • نوع کارکردها و ویژگی های طراحی سایت سازمانی
  • قیمت دامنه برای هاستینگ سایت
  • نگهداری و پشتیبانی از سایت
  • بهینه‌سازی برای اصول سئو
  • میزان تجربه تیم طراح سایت

( جهت اطلاع از تعرفه سئو با کارشناسان آرنا ویژن تماس حاصل نمایید.)

انواع طراحی سایت سازمانی چیست؟

با توجه به بودجه و سلیقه‌تان روش‌های مختلفی وجود دارند که شما یا طراح سایت می‌توانید با آنها ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت سازمانی را اعمال کنید. برخی از این روش‌های ساخت انواع سایت های سازمانی عبارتند از:

  • طراحی سایت سازمانی اختصاصی
  • طراحی سایت سازمانی با استفاده از قالب آماده
  • طراحی سایت تعاملی
  • طراحی سایت مطابق با نسخه موبایل
  • طراحی سایت تک صفحه‌ای
  • طراحی مختصر مینیمالیستی
  • طراحی سایت تطبیقی

( برای طلاع از قیمت و سفارش طراحی سئو سایت شرکتی با وبسایت آرنا ویژن مراجعه و یا با متخصصان شرکت تماس حاصل نمایید)

برای طراحی سایت استفاده از قالب‌های آماده مناسب‌تر است یا سفارش سازی؟

قالب‌های آماده برای ساخت سریع و به صرفه سایت مناسب هستند. با این حال، برای کنترل کامل بر روی ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت سازمانی بهتر است که از روش سفارش‌سازی استفاده کنید که البته ساخت سایت با آن قیمت بیشتری دارد و زمان طولانی‌تری طول می‌کشد.

( جهت اطلاع از اهمیت و فواید طراحی سایت در حوزه فرش حتما مطلب مزایای طراحی سایت فرش را مطالعه نمایید.)

تفاوت قالب آماده و سفارش سازی سایت سازمانی

چند نمونه طراحی سایت سازمانی داخلی و خارجی

مشاهده ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت سازمانی در سایت‌های داخلی و خارجی به شما کمک می‌کند تا ببینید ساختار آنها چگونه است. به این صورت، شما برای ساخت سایت سازمانی خود می‌توانید از این نمونه‌ها الهام بگیرید:

  • سایت ایران خودرو
  • سایت بانک ملت
  • سایت شرکت ملی نفت ایران
  • سایت Apple
  • سایت IBM
  • سایت Microsoft

سوالات متداول کاربران درباره طراحی سایت سازمانی

مدت زمان فرایند طراحی سایت چقدر است؟

زمان ساخت سایت سازمانی دقیق مشخص نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال، هرچه ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت سازمانی‌تان بیشتر باشد، زمان آن هم می‌تواند بیشتر طول بکشد. بنابراین، برای اطلاع دقیق از این زمان بهتر است با طراحان سایت ما در آرنا ویژن تماس بگیرید.

آیا طراحی اپلیکیشن سازمانی هم با طراحی سایت انجام می‌شود؟

بله. اگر شما بخواهید می‌توانید سفارش اپلیکیشن را همزمان با طراحی سایت سازمانی بدهید. به این صورت، طراحان سایت ما قابلیت‌ها و مزایای طراحی سایت سازمانی را هم در اپلیکیشن و هم در سایتتان شامل خواهند کرد.

آیا وب سایت‌های سازمانی سازگار با موبایل طراحی می‌شوند؟

بله. طراحان وب سایت معمولاً سایت‌های سازمانی را مطابق با نسخه موبایل طراحی می‌کنند. تطبیق پذیری با نسخه موبایل یکی از فواید طراحی سایت سازمانی است که منجر به رضایت و تجربه کاربری بهتر کاربران می‌شود.

میزان ایمن بودن سایت‌های سازمانی چقدر است؟

میزان ایمن بودن سایت سازمانی بستگی به این دارد که شما چقدر امنیت آن برایتان مهم باشد. امنیت سایت یکی از مزایای طراحی سایت سازمانی است که باعث افزایش اعتماد کاربران به سایتتان می‌شود.

بنابراین، اگر به این ویژگی اهمیت می‌دهید، حتماً به طراحان سایت ما در آرنا ویژن سفارش کنید که حداکثر اقدامات امنیتی را برای تامین امنیت سایت‌تان اعمال کنند.

تاثیر سئو بودن سایت سازمانی

آیا سایت‌های سازمانی بهینه شده اند؟

بله. در ساخت سایت بهینه‌سازی آن برای بهبود رتبه‌گیری در نتایج گوگل و بهتر شدن تجربه کاربری مسئله مهمی است. بنابراین، طراحان سایت حرفه‌ای حتماً سایت سازمانی را از جهات مختلف بهینه‌سازی می‌کنند. به این ترتیب، آنها هم رتبه‌گیری سایت‌تان را بهتر کنند و هم کاری می‌کنند که کاربران به بهترین نحو از مزایای طراحی سایت سازمانی استفاده کنند.

(به منظور انجام آنالیز سئوی سایت با کارشناسان آرنا ویژن تماس حاصل نمایید)

نحوه محاسبه هزینه طراحی سایت سازمانی

ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت سازمانی متنوع هستند. هر چقدر هم که تعداد آنها بیشتر شود قیمت ساخت سایت‌تان بیشتر خواهد شد. البته شما نباید عواملی مثل پشتیبانی و نگهداری سایت، امنیت سایت، هاستینگ و … را فراموش کنید که می‌توانند باعث افزایش قیمت طراحی سایت شوند.

با این حال، برای اطلاع از قیمت بهتر است که با طراحان سایت آرنا ویژن تماس بگیرید.

آیا در طراحی سایت سازمانی امکان گرفتن درگاه پرداخت وجود دارد؟

پرداخت آنلاین یکی از مزایای طراحی سایت سازمانی است که روند خرید را برای کاربرانتان آسان می‌کند. بنابراین، شما قطعاً امکان گرفتن درگاه پرداخت آنلاین را برای سایتتان دارید.

آیا امکان دریافت نماد اعتماد برای سایت سازمانی وجود دارد؟

بله. دریافت نماد اعتماد به کاربرانتان نشان می‌دهد که آنها با اطمینان خاطر می‌توانند از فواید طراحی سایت سازمانی استفاده کنند و شما امکان گرفتن آن را دارید.

آیا دریافت نماد الکترونیک برای سایت‌های سازمانی ضروری است؟

در صورت ارائه خدمات آنلاین و پرداخت برای آنها شما باید نماد الکترونیک را برای سایت‌های سازمانی بگیرید. داشتن نماد الکترونیک به کاربرانتان نشان می‌دهد که آنها می‌توانند با خیال راحت از مزایای طراحی سایت سازمانی استفاده کنند.

نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت سازمانی
منبع

سفارش طراحی سایت سازمانی

مقالات مرتبط

نظرات