مزایای طراحی سایت آموزشی: معرفی ویژگی سایت آموزشی استاندارد + مقایسه

«تعلیم دهنده به از طلا دهنده!» یادگیری جایگاه مبرم و مهمی در جامعه مدرن ما دارد. امروزه نیز روش‌های مختلفی برای تعلیم و یادگیری وجود دارند که یکی از آنها یادگیری آنلاین از طریق سایت‌های آموزشی است. بنابراین، اگر شما هم شغل شریف آموزش دادن را دارید و می‌خواهید گستره کارآموزان و دانش‌آموزان‌تان را زیاد کنید، چه چیزی بهتر از اینکه یک سایت آموزشی بزنید؟ اما اصلاً شما چگونه می‌توانید یک سایت آموزشی موفق داشته باشید؟ مراحل طراحی آن چگونه است؟ اصلاٌ مزایای طراحی سایت آموزشی چیست؟ با ما همراه باشید تا در مورد این مسائل، ضرورت طراحی سایت آموزشی، اهمیت، قابلیت‌ها، قیمت و نکات آن توضیح دهیم.. از مزایای طراحی سایت آموزشی می توان به دسترسی سریع و آسان مشتریان به محصولات، گسترش بازار هدف، کاهش هزینه ها،افزایش فروش،افزایش اعتبار و اعتماد مشتریان به کسب و کار،امکان آشنایی با سلیقه مشتری،تقویت برندسازی، اشاره کرد.

ضرورت طراحی سایت آموزشی برای صاحبان کسب و کار

جذب دانش‌آموزان بیشتر و دسترسی راحت‌تر و سریع آنها به منابع آموزشی نه تنها در کشور بلکه در سطح بین‌المللی هم برای شما و هم برای دانش‌آموزان مفید است. بنابراین، مزایای طراحی سایت آموزشی در دنیای آنلاین امروزی آن را تبدیل به یک ضرورت می‌کند.

لزوم طراحی سایت آموزشی

چگونه یک سایت آموزشی موفق داشته باشیم؟

اگر سایت شما خوب طراحی شده باشد، مزایای طراحی سایت آموزشی‌تان می‌تواند کاربران بیشتری را به خود جذب کند. برای همین، چند تا از ویژگی های طراحی سایت آموزشی برای موفق بودن سایتتان عبارتند از:

  • محتوای درسی و آموزشی با کیفیت
  • هدایت کاربری سریع و آسان سایت
  • ویژگی‌های تعاملی
  • تطابق با دستگاه‌های مختلف مثل موبایل و تبلت
  • سرعت بارگذاری سریع
  • امنیت بالا

مراحل طراحی سایت آموزشی

مراحل طراحی سایت آموزشی: 1. نیازسنجی و برنامه‌ریزی

اول از همه، شما باید نیازهای آموزشی کاربران و اهداف آموزشی خود را تعیین کنید. بعد از تعیین اهداف، می‌توانید آنها را در سایت پیاده‌سازی کنید. به این صورت، شما می‌توانید مزایای طراحی سایت آموزشی را به بهترین نحو به کاربران خود برسانید.

مراحل طراحی سایت آموزشی: 2. انتخاب پلتفرم مناسب

داشتن ویژگی های طراحی سایت آموزشی مختلف، افزایش مقیاس، واکنش گرا بودن و قابلیت‌های متنوع سایت همه به انتخاب پلتفرم مناسب برای آن بستگی دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید دانش‌آموزانتان بیشترین استفاده را از مزایای طراحی سایت آموزشی‌تان ببرند، پس باید پلتفرم خوبی را برای آن تهیه کنید.

مراحل طراحی سایت آموزشی: 3. طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری

اگر می‌خواهید کاربران و دانش‌آموزانتان استفاده راحت و سریعی از مزایای طراحی سایت آموزشی تان داشته باشند، پس باید رابط کاربری خوبی را برای آنها طراحی کنید. طراحی رابط کاربری خوب دسترسی، هدایت، جستجو و تجربه دانش‌آموزان شما از کار با سایتتان را بهتر می‌کند.

مراحل طراحی سایت آموزشی: 4. توسعه و پیاده سازی

در این مرحله، طراحان سایت را ساخته و اعمال ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت آموزشی را انجام می‌دهند. جزئیات این مرحله با توجه به اهداف و برنامه‌ریزی که شما در ابتدا انجام دادید پیاده‌سازی می‌شود.

مراحل طراحی سایت آموزشی: 5. تست و راه اندازی

بعد از ساخت سایت، طراحان ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت آموزشی را تست می‌کنند تا از کارکرد و عملکرد آن مطمئن شوند. پس از تست کردن، آنها سایت را راه اندازی کرده و در دسترس عموم قرار می‌دهند.

فرایند طراحی سایت آموزشی

مزایای طراحی سایت آموزشی: چه نکاتی در طراحی سایت آموزشی مهم است؟

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو

یکی از مزایای طراحی سایت آموزشی این است که کاربران از طریق اینترنت می‌توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. اما این مسئله فقط با رعایت درست اصول سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو امکان‌پذیر است. جهت تدوین استراتژی سئو  و یا آنالیز سئو وبسایت خود با همکاران ما در آرناویژن تماس حاصل فرمایید.

امنیت سایت

اگر می‌خواهید که دانش‌آموزانتان با خیال راحت از خدمات و مزایای طراحی سایت آموزشی‌تان استفاده کنند، پس سایت‌تان باید امن باشد. سایت امن از اطلاعات دانش‌آموزان شما محافظت کرده و باعث عملکرد صحیح آن می‌شود.

پشتیبانی و نگهداری

برای حداکثر استفاده از مزایای طراحی سایت آموزشی، شما باید پشتیبانی و نظارت مداوم را برای آن انجام دهید. به این صورت، سایت شما امن، دارای محتوای به روز رسانی شده و تجربه کاربری خوبی خواهد بود.

طراحی کاربر پسند و واکنش گرا

یادگیری لذت بخش و آسان یکی از مزایای طراحی سایت آموزشی کاربر پسند و واکنشگرا است. بنابراین، اگر طراحی سایت‌تان طوری باشد که تعامل کاربران با آن بیشتر شود، آنها هم سریعتر و بهتر محتوا را یاد می‌گیرند.

جهت سفارش طراحی Ui/ Ux وبسایت خود با همکاران ما در آرنا ویژن تماس حاصل فرمایید.

سیستم جستجو و فیلترینگ پیشرفته

بهترین تجربه کاربری برای دانش‌آموزان این است که در زمان جستجو راحت و سریع بتوانند اطلاعات خود را پیدا کنند. بنابراین، یکی از مزایای طراحی سایت آموزشی شما اعمال کردن سیستم جستجو و فیلترینگ پیشرفته برای راحت کردن جستجوی دانش‌آموزان است.

سیستم مدیریت محتوا کارآمد

آپدیت کردن راحت و سریع محتوا یکی از مزایای طراحی سایت آموزشی کارآمد است. بنابراین، اگر شما بخواهید سریع و راحت محتوای سایتتان را برای دانش‌آموزان تغییر دهید و به روز رسانی کنید، نیاز به یک سیستم مدیریت محتوای کارآمد دارید.

سیستم نظرات و امتیازات کاربران

برای بهبود محتوای آموزشی و تعامل بین دانش‌آموز و مربیان شما احتیاج به یک سیستم نظرات و امتیاز دهی دارید. در حقیقت، یکی از مزایای طراحی سایت آموزشی شما امکان فراهم کردن این فیدبک و ارتباط مستقیم بین دانش‌آموزان و مربیان خواهد بود.

(جهت کسب اطلاعات بیشتر  مزایای طراحی سایت خیریه به وبلاگ آرناویژن مراجعه فرمایید.)

سامانه نظرسنجی از کاربران

اهمیت طراحی سایت آموزشی

خدمات رسانی 24 ساعته

خدمات رسانی ۲۴ ساعته یکی از مهمترین مزایای طراحی سایت آموزشی است. با این قابلیت، دانش‌آموزان شما در هر ساعتی از روز و در هر مکانی می‌توانند خدمات شما را از سایت بخرند از طریق آن به آنها دسترسی داشته باشند.

شخصی سازی

با شخصی‌سازی سایت بنابر نیازهای دانش‌آموزان، شما می‌توانید محتوای آموزشی سایت را با توجه به ویژگی‌های فردی هر دانش‌آموز به آنها توصیه کنید. به این ترتیب، یکی از مزایای طراحی سایت آموزشی شما شخصی‌سازی است که به یادگیری کارآمدتر دانش‌آموزان کمک می‌کند. شما همچنین می توانید جهت طراحی ui/ux اپلیکیشن با همکاران ما تماس بگیرید.

مزایای طراحی سایت آموزشی

مزایای طراحی سایت آموزشی: 1. دسترسی سریع و آسان کاربران به محتوای آموزشی

مزایای طراحی سایت آموزشی نیاز دانش‌آموزان برای رفتن به کتابفروشی یا کتابخانه و خرید محتوای آموزشی را از بین می‌برند. بنابراین، با این سایت‌ها دانش‌آموزان می‌توانند در هر زمان و هر مکانی به محتوای آموزشی دسترسی داشته باشند.

مزایای طراحی سایت آموزشی: 2. گسترش بازار هدف

داشتن ویژگی چند زبانه بودن و تطبیق پذیری سایت با دستگاه‌های مختلف الکترونیکی هم از مزایای طراحی سایت آموزشی است و هم اینکه می‌تواند بازار هدف شما رابه فرای مرزهای بومی و ملی گسترش دهد.

مزایای طراحی سایت آموزشی: 3. کاهش هزینه ها

با طراحی سایت آموزشی شما می‌توانید هزینه‌های مربوط به برقراری کلاس و تهیه محتوای فیزیکی آموزشی را حذف کنید. بنابراین، آموزش مجازی با سایت یکی از مزایای طراحی سایت آموزشی است که هزینه‌های عملیاتی آموزش را کاهش می‌دهد.شما همچنین با طراحی سایت وردپرس می توانید علاوه بر کاهش هزینه ها سرعت آماده سازی وبسایت را نیز افزایش دهید.

فواید طراحی سایت آموزشی: 4. افزایش درآمد

ساخت سایت آموزشی گستره مخاطبان شما را بیشتر می‌کند. یکی از مزایای طراحی سایت آموزشی هم شمول گزینه‌های پرداخت آنلاین است. بنابراین، افزایش کاربران و امکان پرداخت آنلاین باعث افزایش درآمد شما خواهد شد.

منافع طراحی سایت آموزشی

مزایای طراحی سایت آموزشی: 5. افزایش اعتبار و اعتماد

با طراحی سایت آموزشی حرفه ای که دارای محتوای آموزشی کامل، استادان با تجربه و فیدبک مثبت دانش‌آموزان باشد، شما به تدریج در این حوزه مشهور خواهید شد. از این رو، افزایش اعتبار و اعتماد یکی از مزایای طراحی سایت آموزشی است.

(جهت کسب اطلاعات بیشتر  مزایای طراحی سایت لوازم خانگی به وبلاگ آرناویژن مراجعه فرمایید.)

مزایای طراحی سایت آموزشی: 6. امکان آشنایی با سلیقه مشتری

طراحی سایت آموزشی به شما اجازه می‌دهد تا الگوهای استفاده و تعاملات دانش‌آموزان را به صورت آنلاین چک کنید و شناخت بیشتری از رفتار آنها در سایتتان داشته باشید. در نتیجه، آشنایی با سلیقه مشتری شامل مزایای طراحی سایت آموزشی حرفه ای می‌شود.

فواید طراحی سایت آموزشی: 7. تقویت برندسازی

سایت آموزشی شما باید بازتابی از ماموریت، ارزش‌ها و در کل، هویت موسسه آموزشی شما باشد. به این ترتیب، سایت‌تان می‌تواند یک ذهنیت قوی و یکپارچه را در ذهن کاربران به وجود بیاورد. بنابراین، تقویت برندسازی یکی از مزایای طراحی سایت آموزشی‌تان خواهد بود.

قابلیت‌های مورد نیاز در طراحی سایت آموزشی

برای اعمال مزایای طراحی سایت آموزشی به بهترین نحو، سایت شما باید از چند قابلیت مهم داشته باشد:

  • امکان ایجاد پروفایل برای محتوای شخصی‌سازی شده
  • دسته‌بندی محتوای آموزشی
  • شمول انواع محتوا مثل ویدیو، متن، عکس و …
  • ابزارهای یادگیری تعاملی مثل کوییز و تست
  • تطبیق سایت با دستگاه‌های دیجیتال دیگر مانند موبایل و تبلت
  • امنیت بالای سایت

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت آموزشی

شمول مزایای طراحی سایت آموزشی زمان و هزینه بر است. بنابراین، عوامل مختلفی قیمت طراحی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند که چند تای آنها عبارتند از:

  • میزان بزرگی، سادگی و پیچیدگی سایت
  • نوع طراحی و تجربه کاربری سایت
  • نوع دامنه مورد استفاده
  • تولید محتوا برای سایت
  • پشتیبانی و نظارت بر سایت
  • اعمال اصول سئو و بازاریابی دیجیتال

فرایند قیمت گذاری طراحی سایت آموزشی

انواع طراحی سایت آموزشی

امکان ساخت سایت با روش‌های مختلف یکی از مزایای طراحی سایت آموزشی است. شما با توجه به هزینه‌ای که می‌خواهید بکنید و روش مورد علاقه‌تان می‌توانید یکی از روش‌های ساخت انواع سایت های آموزشی را انتخاب کنید:

  • طراحی سایت فروشگاه اختصاصی
  • طراحی سایت آموزشی با استفاده از قالب آماده
  • ساخت سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا
  • طراحی سایت با تمرکز بر روی نسخه موبایل
  • ساخت سایت با ادغام سیستم مدیریت یادگیری
  • ساخت سایت با طراحی وب اپلیکیشن

برای طراحی سایت آموزشی استفاده از قالب‌های آماده مناسب‌تر است یا سفارش سازی؟

برای کنترل کامل بر روی مزایای طراحی سایت آموزشی و ساختاری که دقیقاً مطابق با سلیقه شما باشد، بهتر است که از سفارش‌سازی استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید، استفاده از قالب‌های آماده مناسب‌تر است.

تفاوت طراحی سایت آموزشی با سایر سایت‌های آموزشی

مهمترین تفاوت در مزایای طراحی سایت آموزشی و ساختار آن با سایر سایت‌های دیگر تمرکز طراحی بر روی گنجاندن انواع ابزارهای یادگیری تعاملی، ارائه محتوای آموزشی یکپارچه و افزایش مشارکت کاربران است.

چند نمونه سایت آموزشی داخلی و خارجی

برای اینکه شما مزایای طراحی سایت آموزشی را به صورت عملی ببینید، ما چند نمونه از انواع سایت های آموزشی داخلی و خارجی را برای شما در این فهرست آورده‌ایم:

  • سایت فرادرس (Faradars)
  • سایت متمم
  • سایت سون لرن (7Learn)
  • سایت Coursera
  • سایت Udemy
  • سایت Duolingo

هماهنگی سایت با تلفن های هوشمند

سوالات متداول کاربران درباره طراحی سایت آموزشی

مدت زمان فرایند طراحی سایت چقدر است؟

پیش از این هم اشاره کردیم که اعمال کردن ساختار و مزایای طراحی سایت آموزشی زمان می‌برد. البته این زمان بسته به بزرگی و پیچیدگی سایت شما متفاوت است. برای مثال، این مدت ساخت ممکن است بین چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

آیا طراحی اپلیکیشن آموزشی هم با طراحی سایت انجام می‌شود؟

بله. یکی از مزایای طراحی سایت آموزشی این است که شما می‌توانید به طور همزمان سفارش اپلیکیشن آن را هم بدهید. به این صورت، هم اپلیکیشن و هم سایت شما ساختاری مشابه با همدیگر خواهند داشت.

آیا وب سایت‌های آموزشی سازگار با موبایل طراحی می‌شوند؟

بله. سازگار بودن با موبایل جزو مزایای طراحی سایت آموزشی است. همکاران ما در آنا ویژن هم در زمان ساخت سایت آموزشی شما حتماً آن را مطابق با نسخه موبایل می‌سازند.

 

میزان ایمن بودن سایت‌های آموزشی چقدر است؟

برای استفاده مطمئن کاربران از مزایای طراحی سایت آموزشی طراحان سایت ما در آرنا ویژن از رمزگذاری و اقدامات امنیتی برای حفاظت داده‌های کاربران استفاده می‌کنند تا سایتتان را ایمن کنند.

آیا سایت‌های آموزشی بهینه شده اند؟

بله. بهینه‌سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یکی از مزایای طراحی سایت آموزشی است. طراحان سایت ما در آرنا ویژن این کار را انجام می‌دهند تا کاربران بتوانند راحت‌تر و سریعتر سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل بیابند.

نحوه محاسبه هزینه طراحی سایت آموزشی چطور است؟

ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت آموزشی متنوع است. هر چقدر که این ویژگی‌ها بیشتر باشد، هزینه آنها بالاتر می‌رود. البته عواملی مثل ساختار و بزرگی سایت هم قیمت طراحی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. برای اطلاع دقیق‌تر می‌توانید با همکاران ما در آرنا ویژن در تماس باشید.

آیا در طراحی سایت آموزشی امکان گرفتن درگاه پرداخت وجود دارد؟

بله. اگر خرید محتوای آموزشی یکی از مزایای طراحی سایت آموزشی شما باشد، شما می‌توانید گزینه پرداخت آنلاین و درگاه پرداخت را در آن قرار دهید.

آیا امکان دریافت نماد اعتماد برای سایت آموزشی وجود دارد؟

بله. اگر می‌خواهید کاربران از مزایای طراحی سایت آموزشی شما استفاده و محتوای آموزشی شما را بخرند، بهتر است نماد اعتماد الکترونیک را برای سایتتان دریافت کنید.

آیا دریافت نماد الکترونیک برای سایت‌ها ضروری است؟

برای وب سایت‌هایی که دارای خدمات یا کالاهایی هستند که از طریق سایت می‌خواهند آنها را بفروشند، دریافت چنین نمادی ضروری است. به این ترتیب، کاربران شما می‌توانند با اطمینان از مزایای طراحی سایت آموزشی‌تان استفاده کنند.

سایت آموزشی چه مزیتی نسبت به اینستاگرام دارد؟

در اینستاگرام شما می‌توانید محتوای تصویری و ویدیویی کوتاه مدت را به کاربران نشان دهید و آنها را به برند آموزشی‌تان علاقمند کنید. اما یادگیری تعاملی، دانلود محتوای آموزشی، فیدبک کاربران و ارتباط مستقیم با مربیان جزو مزایای طراحی سایت آموزشی است که اینستاگرام آنها را ندارد.

برتری طراحی سایت نسبت به فضای مجازی














سفارش طراحی سایت آموزشی

مقالات مرتبط

نظرات