مزایای طراحی سایت خیریه: معرفی ویژگی سایت خیریه استاندارد + مقایسه

مراکز و موسسات خیریه سازمان‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و کمک به نیازمندان هستند. اگرچه شاید سازمان‌های زیادی در این زمینه فعالیت کنند اما ممکن است ناشناخته مانده و یا گستره‌ی مخاطبان اندکی داشته باشند. از این رو از مزایای طراحی سایت خیریه می‌تواند اطلاع‌رسانی و جذب مخاطبان بیشتر کاربردی و در پی آن دسترسی بیشتر به جذب حمایت های مالی باشد. در ادامه این مطلب بلاگ  آرنا ویژن تصمیم داریم در خصوص ویژگی های طراحی سایت خیریه، ضرورت طراحی سایت خیریه و مزایای طراحی سایت خیریه بیشتر صحبت کنیم.

مزایای طراحی سایت خیریه: ضرورت طراحی سایت خیریه برای صاحبان کسب و کار

فعالیت‌های خیریه برای باز کردن گره‌ای از مشکلات هم‌نوعان نیاز به توجه بیشتری است. فعالیت بسیاری از سازمان‌های خیریه ممکن است ناشناخته بماند و خیرین بالقوه هرگز با این مراکز و سازمان‌ها آشنا نشوند. اما از مزایای طراحی سایت خیریه حرفه ای می‌تواند راهی برای برای جذب خیرین باشد. به این ترتیب از فواید طراحی سایت خیریه می‌توان به افزایش دسترسی به منابع و حمایت‌های مالی اشاره کرد. بعلاوه اینکه یک وبسایت معتبر با افزایش تعامل و ارتباط با جامعه می‌تواند اعتبار و وجهه‌ی اجتماعی یک سازمان را ارتقا دهد.

با راه‌اندازی یک وبسایت خیریه می‌توان فرصت‌های بازاریابی و تبلیغات بیشتری کسب کرده و به این صورت فرایندهای جمع‌آوری کمک را بهینه ساخت. طراحی سایت خیریه به صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد که به نیازهای اجتماعی و انسانی پاسخ دهند و نقشی مثبت در جامعه ایفا کنند. برای مشاوره در خصوص  طراحی سایت خیریه می‌توانید با تیم متخصص آرنا ویژن تماس بگیرید.

ضرورت و کاربرد طراحی سایت خیریه

مراحل طراحی سایت خیریه

مراحل طراحی سایت خیریه: 1. نیازسنجی و برنامه‌ریزی

اولین مرحله از  طراحی سایت خیریه، تعیین نیازهای خاص سازمان خیریه و اهداف سایت است. برنامه‌ریزی شامل تعیین ویژگی‌های ضروری مانند سیستم‌های پرداخت، بخش‌های مختلف سایت مانند اخبار و مقالات و همینطور زمان‌بندی پروژه و بودجه می‌شود.

مراحل طراحی سایت خیریه: 2. انتخاب پلتفرم مناسب

انتخاب پلتفرم مناسب نیز یکی از مراحل مهم در ساخت سایت خیریه است. برای انواع سایت های خیریه می‌توان با توجه به نیازهای فنی و قابلیت‌های مورد نیاز، پلتفرمی مناسب و سازگار با امکانات مدنظر سازمان انتخاب کرد.

مراحل طراحی سایت خیریه: 3. طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری

در این مرحله طراحی بصری و رابط کاربری سایت انجام می‌شود. طراحی سایت خیریه باید طوری باشد که کاربر به راحتی به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کند و تجربه‌ی کاربری روان و ساده داشته باشد. طراحی UI و UX سایت شامل طراحی صفحات، منوها و اجزای مختلف سایت می‌شود.

مراحل طراحی سایت خیریه: 4. توسعه و پیاده‌سازی

در این مرحله، طراحی‌های ایجاد شده به کد و ساختار وبسایت تبدیل می‌شوند. توسعه‌ی سایت شامل برنامه‌ریزی و یکپارچه‌سازی ویژگی‌های مختلف سایت می‌شود. بعلاوه تست‌های اولیه برای اطمینان از عملکرد سایت نیز انجام می‌شود.

مراحل طراحی سایت خیریه: 5. تست و راه اندازی

پس از توسعه و پیاده‌سازی، سایت به طور کامل مورد تست و ارزیابی قرار می‌گیرد تا مشکلات احتمالی آن شناسایی و رفع شود. این مرحله شامل تست عملکرد، سازگاری با دستگاه‌ها و مرورگرهای مختلف و بررسی امنیت سایت می‌شود. پس از اطمینان از عملکرد صحیح، سایت به طور رسمی راه‌اندازی می‌شود و در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

فرایند طراحی سایت خیریه

مزایای طراحی سایت خیریه: چه نکاتی در طراحی سایت خیریه مهم است؟

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو، باعث افزایش دیده شدن سایت خیریه در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌شود. به این ترتیب بازدیدکنندگان و کمک‌کنندگان بالقوه‌ی بیشتری وارد سایت خواهند شد. شما می توانید از مشاوره سئو آرنا ویژن به صورت تخصصصی  استفاده نمایید.

امنیت سایت

برای محافظت از اطلاعات کاربران و سازمان، امنیت به عنوان ضرورت طراحی سایت خیریه در نظر گرفته می‌شود. وبسایت‌های خیریه باید با پروتکل‌های امنیتی خوب، فایروال و بروزرسانی منظم از تهدیدات سایبری شده و اعتماد کاربران را جلب کنند. امنیت سایت در دسته مهم ترین مزایای طراحی سایت خیریه قرار می گیرد.

پشتیبانی و نگهداری

از دیگر مزایای طراحی سایت خیریه پشتیبانی و نگهداری مداوم از وب سایت خیریه شامل بروزرسانی نرم‌افزارها، رفع اشکالات فنی و حفظ عملکرد درست سایت می‌شود. این اقدام‌ها به فعالیت بدون مشکل وبسایت کمک می‌کند.

طراحی کاربرپسند و واکنش‌گرا

طراحی سایت خیریه کاربرپسند باید طوری باشد که کاربر بتواند به راحتی به بخش‌های مختلف آن دسترسی داشته و اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کند. بعلاوه طراحی واکنش‌گرا به این معنی است که کاربران از دستگاه‌های مختلف (موبایل، تبلت یا کامپیوتر) بتوانند به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

سیستم جستجو و فیلترینگ پیشرفته

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت خیریه جستجو پیشرفته آن است. یک سیستم جستجو و فیلترینگ پیشرفته به کاربران وبسایت‌ها کمک می‌کند تا به راحتی به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

امنیت بالا و سیستم پرداخت مطمئن

از دیگر مزایای طراحی سایت خیریه دارا بودن سیستم پرداخت مطمئن است. وبسایت خیریه باید دارای یک سیستم پرداخت امن و مطمئن برای دریافت کمک‌های مالی خیران باشد. استفاده از درگاه‌های پرداخت معتبر و تکنیک‌های رمزنگاری مناسب به حفظ امنیت تراکنش‌ها کمک می‌کند.

سیستم مدیرت محتوا کارآمد

یک سیستم مدیریت محتوای کارآمد به مدیران سایت امکان می‌دهد تا در هر زمان که می‌خواهند بدون نیاز به آموزش، محتوای سایت را بروزرسانی و مدیریت کنند. این سیستم باید قابلیت‌های لازم برای ایجاد، ویرایش یا حذف محتوا را فراهم کند.

پشتیبانی

پشتیبانی مناسب از دیگر مزایای طراحی سایت خیریه است. پشتیبانی از سایت شامل رفع مشکلات کاربران، پاسخ به سوالات و مشکلات فنی و ارائه راهنمایی‌های لازم برای استفاده از سایت می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود کاربران تجربه‌ی مثبتی از سایت داشته باشند.

سیستم نظرات و امتیازات کاربران

سیستم نظرات و امتیازات کاربران به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که نظرات خود را درباره فعالیت‌های خیریه و تجربیات خود به اشتراک بگذارند. این ویژگی می‌تواند به افزایش شفافیت و اعتماد به سازمان خیریه کمک کند.

(جهت آشنایی با سیر تا پیاز طراحی سایت کافی شاپ حتما مطلب مزایا طراحی سایت کافه را مطالعه نمایید)

جزئیات و نکات مهم در طراحی سایت خیریه

اهمیت طراحی سایت خیریه

خدمات‌رسانی 24 ساعته از مزایای طراحی سایت خیریه

با طراحی سایت خیریه، امکان خدمت‌رسانی به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته وجود خواهد داشت. به این ترتیب خیرین می‌توانند در هر زمان به اطلاعات، فرم‌های کمک‌رسانی و روش‌های مشارکت دسترسی داشته باشند. این ویژگی باعث بهبود تعاملات و جمع‌آوری بهتر کمک‌ها خواهد شد.

شخصی‌سازی

شخصی‌سازی سایت خیریه باعث بهبود تجربه‌ی کاربری می‌شود. با استفاده از ویژگی‌های شخصی‌سازی مانند نمایش محتوای مرتبط بر اساس علاقمندی‌های کاربر یا ارائه‌ی پیشنهادات خاص، می‌توان انگیزه بیشتری برای مشارکت و کمک در فعالیت‌های خیریه ایجاد کرد.

مزایای طراحی سایت خیریه

مزایای طراحی سایت خیریه: 1. دسترسی سریع و آسان

یکی از فواید طراحی سایت خیریه امکان دسترسی سریع و آسان به اطلاعات و خدمات مختلف است. به این ترتیب افراد می‌توانند به راحتی به اخبار، برنامه‌ها و فرصت‌های کمک‌رسانی دسترسی داشته باشند و برای کمک اقدام نمایند. این ویژگی منجر به افزایش مشارکت و حمایت از خیریه می‌شود.

مزایای طراحی سایت خیریه: 2. کاهش هزینه‌ها

راه اندازی انواع سایت های خیریه می‌تواند هزینه‌های تبلیغات و مدیریت را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهد. به این ترتیب تمام اطلاعات روی وبسایت منتشر می‌شود و علاوه بر کاهش هزینه‌ها، کارایی نیز بالا می‌رود.

مزایای طراحی سایت خیریه: 3. افزایش اعتبار و اعتماد

یک طراحی سایت خیریه حرفه ای و به روز به سازمان‌های خیریه کمک می‌کند تا اعتبار و اعتماد بیشتری در میان خیرین و حامیان پیدا کنند. طراحی سایت با محتوای معتبر و درگاه‌های پرداخت ایمن نشان‌دهنده‌ی جدیت و شفافیت عملکرد سازمان خواهد بود و به جذب حمایت‌های مالی بیشتر کمک خواهد کرد. جهت سفارش   تولید محتوا سایت با کیفیت و سئو شده با آرنا ویژن در ارتباط باشد.

فوائد طراحی سایت خیریه

قابلیت های مورد نیاز در طراحی سایت خیریه

یک وبسایت خیریه باید دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی باشد تا نظر مخاطبان را به خود جلب کند. از جمله قابلیت‌ها و ویژگی های طراحی سایت خیریه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم آنلاین برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی
  • سیستم پرداخت ایمن و معتبر
  • مدیرین محتوای کارآمد برای ارائه‌ی اخبار، مقالات و بروزرسانی‌ها
  • بخش داوطلبین و ثبت نام
  • بخش نظرات و امتیاز دهی برای شفافیت و افزایش اعتماد
  • قابلیت جستجو و فیلترینگ برای دسترسی به اطلاعات مورد نظر
  • بخش مربوط به گزارش فعالیت‌ها
  • بخش آموزشی و اطلاع‌رسانی و غیره

(جهت آشنایی با ویژگی های یک سایت پوشاک استاندارد حتما مطلب مزایای طراحی سایت پوشاک را مطالعه نمایید)

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت خیریه

فاکتورهای متفاوتی بر قیمت طراحی سایت خیریه وجود دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به میزان پیچیدگی یا سادگی وبسایت، نوع پلتفرم، طراحی و رابط کاربری (UI/UX)، قابلیت‌های سفارشی‌سازی، آنالیز و تدوین استراتژی سئو و بهینه‌سازی وبسایت، خدمات پشتیبانی و نگهداری و غیره اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه ها و تعرفه سئو با آرنا ویژن در ارتباط باشید.

انواع طراحی سایت خیریه

طراحی سایت خیریه اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی خیریه با توجه به نیازها و ویژگی‌های خاص هر سازمان خیریه انجام می‌شود. این نوع طراحی شامل توسعه‌ی ویژگی‌ها و امکانات خاص، سیستم‌های مدیریتی ویژه، قابلیت‌های سفارشی‌سازی و غیره است. از مزایای طراحی سایت خیریه اختصاصی می‌توان به تجربه‌ی کاربری منحصربفرد اشاره کرد اما این نوع وبسایت هزینه‌بر است و زمان ساخت آن نیز بیشتر خواهد بود.

طراحی سایت خیریه با استفاده از قالب آماده

طراحی سایت خیریه با استفاده از قالب آماده به معنای استفاده از الگوهای از پیش ساخته است که باعث سرعت بالاتر پیاده‌سازی سایت می‌شود. این قالب‌ها معمولا شامل طراحی‌های استاندارد با ویژگی‌های معمولی هستند که با نیازهای سازمان خیریه تطابق داده می‌شوند. از مزایای طراحی سایت خیریه با قالب آماده می‌توان به سریع و اقتصادی بودن راه‌اندازی آن اشاره کرد. شما می توانید برای سفارش  طراحی سایت وردپرس و … با آرنا ویژن تماس بگیرید.

برای طراحی سایت خیریه استفاده از قالب های آماده مناسب‌تر است یا سفارشی‌سازی؟

از مزایای طراحی سایت خیریه با استفاده از قالب‌های آماده می‌توان به هزینه و زمان کمتر ساخت و راه‌اندازی سایت و سهولت استفاده از آن اشاره کرد. با این حال این وبسایت‌ها محدودیت در سفارشی‌سازی دارند. در مقابل یک طراحی اختصاصی می‌تواند با انعطاف‌پذیری بیشتر همراه بوده و برند شما را به خوبی متمایز سازد.

به طور کلی اگر سازمان خیریه شما به دنبال راه‌حلی سریع و اقتصادی است و نیاز به سفارشی‌سازی خاصی ندارد، استفاده از قالب‌های آماده می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما اگر نیاز به طراحی منحصر به فرد، ویژگی‌های خاص، و تمایز برندینگ دارید، طراحی اختصاصی می‌تواند گزینه بهتری باشد.

روش های متفاوت طراحی سایت خیریه

چند نمونه سایت خیریه داخلی و خارجی

وبسایت‌های خیریه داخلی متفاوتی مشغول به کار هستند که از جمله‌ی آنها می‌توان به انجمن کودکان مهر هستی، محک و غیره اشاره کرد. از نمونه سایت‌های خیریه خارجی نیز می‌توان به وبسایت صلیب سرخ، وبسایت پزشکان بدون مرز و غیره اشاره کرد. این وب‌سایت‌ها نمونه‌هایی از نحوه ارائه خدمات خیریه، اطلاع‌رسانی به جامعه و جمع‌آوری کمک‌های مالی هستند و می‌توانند الهام‌بخش طراحی و توسعه سایت‌های خیریه دیگر باشند.

(برای سئو انواع سایت از جمله سئو سایت فروشگاهی و سئو سایت انگلیسی با تیم تخصصی آرنا تماس بگیرید.)

سوالات متداول کاربران درباره طراحی سایت خیریه

مدت زمان فرایند طراحی سایت خیریه

مدت زمان ساخت و طراحی وبسایت خیریه به فاکتورهایی مانند سادگی یا پیچیدگی طراحی سایت، ویژگی‌های مورد نیاز، میزان محتوا و غیره بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از مدت زمان این فرایند می‌توانید با تیم پشتیبانی آرنا ویژن تماس بگیرید.

آیا طراحی اپلیکیشن خیریه هم با طراحی سایت انجام می‌شود؟

طراحی اپلیکیشن را می‌توان همزمان با طراحی سایت خیریه انجام داد اما این مساله به نیازها و اولویت و بودجه سازمان خیریه بستگی دارد.

آیا وب سایت‌های خیریه سازگار با موبایل طراحی می‌شوند؟

بله. طراحی وبسایت خیریه معمولا به صورت واکنش‌گرا یا ریسپانسیو انجام می‌شود تا کاربران بتوانند از دستگاه‌های مختلف (گوشی، تبلت یا کامپیوتر) به راحتی وارد سایت شوند و تجربه‌ی کاربری خوبی داشته باشند.

میزان ایمن بودن سایت‌های خیریه چقدر است؟

میزان ایمنی سایت‌های خیریه به کیفیت تدابیر امنیتی بکارگرفته‌شده بستگی دارد. در ساخت سایت خیریه باید از پروتکل‌های امنیتی (مانند HTTPS) انجام شود. بعلاوه بروزرسانی‌های منظم نقش مهمی در تامین امنیت سایت دارد.

پشتیبانی و امنیت سایت خیریه

آیا سایت‌های خیریه بهینه شده‌اند؟

بله. سایت‌های خیریه برای موتورهای جستجو بهینه می‌شوند تا در نتایج رتبه‌ی خوبی داشته باشند. بهینه‌سازی سایت‌های خیریه شامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهینه‌سازی سرعت بارگیری سایت و غیره می‌شود که به بهبود کارایی سایت کمک می‌کند.

نحوه محاسبه هزینه طراحی سایت خیریه

هزینه‌ی طراحی سایت خیریه بستگی به فاکتورهایی مانند پیچیدگی طراحی، میزان سفارشی‌سازی و غیره بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت می‌توانید با تیم آرنا ویژن تماس بگیرید.

آیا در طراحی سایت خیریه امکان گرفتن درگاه پرداخت وجود دارد؟

بله، بسیاری از سایت‌های خیریه از درگاه‌های پرداخت آنلاین برای دریافت کمک‌های مالی استفاده می‌کنند. این درگاه‌ها باید از نظر امنیتی معتبر باشند تا از اطلاعات مالی کاربران محافظت شود.

آیا امکان دریافت نماد اعتماد برای سایت خیریه وجود دارد؟

بله، سایت‌های خیریه می‌توانند برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی اقدام کنند. این نماد نشان‌دهنده‌ی اعتبار و امنیت سایت در فرآیندهای آنلاین است و به جلب اعتماد کاربران کمک می‌کند.

آیا دریافت نماد الکترونیک برای سایت‌ها ضروری است؟

دریافت نماد الکترونیک برای وبسایت‌هایی که دارای درگاه‌های پرداخت آنلاین هستند، ضروری است و به افزایش اعتبار و اعتماد کاربران کمک می‌کند. این نماد نشان‌دهنده‌ی رعایت اصول ایمنی و استانداردهای لازم در عملیات آنلاین است.

پرسش های اولیه در طراحی سایت خیریه

منبع

 طراحی سایت خیریه

مقالات مرتبط

نظرات